باج‌خواهی تازه ترامپ از سعودی‌ها


باج‌خواهی تازه ترامپ از سعودی‌ها

یک روزنامه آمریکایی نوشت: دولت ترامپ برای گسترش مأموریت پنتاگون در عربستان گفتگوهای خود در مورد شرایط تقسیم هزینه را با مقامات ریاض آغاز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه به نقل از منابع خویش در کاخ سفید نوشت: ژنرال مارک اکساندر میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا در حال مذاکره با مقامات ارشد سعودی در مورد استقرار رادارهای جدید، پدافند هوایی و سایر دارایی های نظامی پنتاگون در عربستان است.

مقام کاخ سفید به واشنگتن پست گفت: مذاکرات واشنگتن و ریاض در مورد تقسیم هزینه های مربوط به اعزام عناصر لجستیکی آمریکا در عربستان آغاز شده است و در این مذاکرات قرار است یک پایگاه هوایی به مرکز لجستیکی سوخت و آب ارتقا یابد.

منبع کاخ سفید با اشاره به سخنان مارک میلی تاکید کرد: ایالات متحده می خواهد توانایی نظامی قابل توجهی در منطقه برای اطمینان خاطر متحدین و جلوگیری از تجاوزات ایران داشته باشد.

دونالد ترامپ در ماه گذشته دستور اعزام سربازان بیشتر به عربستان سعودی و همچنین سیستم های راداری و موشکی برای آنچه را که "بهبود دفاع در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه" خواند، صادر کرده‌است.

ترامپ در نامه ای به کنگره اعلام کرد که سربازان بیشتر آمریکایی برای دفاع در برابر ایران در هفته‌های آینده به عربستان سعودی اعزام خواهند شد و حدود سه هزار پرسنل ارتش آمریکا تا زمانی که لازم باشد در عربستان خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران کنگره گفت: نیروها و تجهیزات اضافی که برای اعزام به عربستان سعودی اعلام شده اند شامل سیستم های راداری و موشکی برای بهبود دفاعی در برابر تهدیدهای هوایی و موشکی در منطقه، یک شاخه اعزامی هوایی برای پشتیبانی از عملیات هواپیماهای ایالات متحده در عربستان سعودی و دو اسکادران جنگنده خواهد بود. به گفته کاخ سفید، اولین دسته از این نیروهای اضافی به عربستان سعودی رسیده اند و نیروهای باقی مانده در هفته های آینده وارد خواهند شد.

ترامپ خاطرنشان کرد: با استقرار جدید تعداد کل نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی به سه هزار نفر خواهد رسید.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نیروهای نظامی تا زمانی که حضور آنها برای انجام مأموریت ها نیاز باشد، در منطقه مستقر خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟