10خانه مددجویان و آسیب دیده از سیلاب در ساوه بازسازی شد


10خانه مددجویان و آسیب دیده از سیلاب در ساوه بازسازی شد

ساوه _ ایرنا _ فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: 10 خانه مسکونی مددجویان نهادهای حمایتی و آسیب دیده از سیلاب در پنج روستای بخش‌های نوبران و مرکزی این شهرستان به کوشش گروه‌های جهادی و بسیجی بازسازی شده است و به‌زودی به مالکان تحویل می‌شود.

سرهنگ پاسدار «حجت الله دستجانی» عصر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از یک خانه بازسازی شده از سیلاب بهاره روستای «باغچه غاز» از توابع بخش نوبران، افزود: ساخت این منازل در قالب طرح جهاد همبستگی ملی سپاه با هدف حمایت از آسیب دیدگان سیل انجام شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع برای بازسازی این واحدهای مسکونی، هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: چهار باب از این منازل بازسازی شده در روستای باغچه غاز و سایر واحدها در قالب طرح حمایتی برای اقشار زیر پوشش کمیته امداد ساخته شده است.

سرهنگ دستجانی افزود: سه ،خانه در روستای شاهسون کندی، انجیلاوند و طرازناهید و سه خانه در روستای رضا آباد ساوه برای خانواده‌های نیازمند در دست ساخت است که تا قبل از فرارسیدن زمستان تحویل مالکان خواهد شد.

وی گفت: گروه‌های بسیجی و جهادی همراه با پاسداران شهرستان ساوه در قالب ۲ هزار نفر روز در ساخت این منازل مشارکت دارند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه اظهار داشت: طرح همبستگی ملی در عمق فرهنگ و باورهای ایرانیان جای دارد و در سال‌هایی که از حیات انقلاب اسلامی سپری شده، بارها وحدت، تعاون و همدلی ملت ایران در قالب این طرح به تصویر کشیده شده است ضمن اینکه مساجد نیز نقش کلیدی موثری در این زمینه داشته‌اند.

سیل فروردین ۹۸ در مجموع بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال خسارت در ساوه به همراه داشت.

در شهرستان ۲۹۰ هزار نفری ساوه حدود پنج هزار خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج