ورود سامانه بارشی به کشور/ بهبود کیفیت هوای کلانشهرها


ورود سامانه بارشی به کشور/ بهبود کیفیت هوای کلانشهرها

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمال غرب، در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و غرب، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

«صادق ضیاییان» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: امروز همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و ارومیه افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب است.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمال غرب، در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و غرب، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پنجشنبه ( 7 آذر) علاوه بر شمال غرب و غرب و همچنین استان های واقع در دامنه های البرز غربی و مرکزی در استان های زنجان، قزین، البرز، تهران بارش باران و برف و وزش باد و در مناطقی از جنوب غرب کشور مثل استان های ایلام، خوزستان و غرب خلیج فارس، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیاییان با بیان اینکه از عصر پنجشنبه به تدریج از آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می شود و کیفیت هوا بهبود می یابد، افزود: جمعه بارش پراکنده در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ( ۹ و ۱۰ آذر) در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان درباره وضعیت هوای تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: آسمان تهران امروز صاف، همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده، گاهی وزش باد پیش بینی می شود. دمای هوا در این دو روز بین 2 تا 11 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...