بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان


بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

برگزاری جشنواره ملی «امام‌المتقین» ویژه اعضا و فعالان کانون‌های مساجد، اختصاص کمک 12 میلیون دلاری به قربانیان حمله به مساجد «کریستچرچ» و برگزاری یادواره شهدا ازجمله اخبار حوزه مسجد در 5 آذرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در پنجمین روز از آذرماه ۹۸:

اختصاص کمک ۱۲ میلیون دلاری به قربانیان حمله به مساجد «کریستچرچ»

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

به نقل از «rnz»، موسسه حامی قربانیان تیراندازی به مساجد کریستچرچ ، جزئیات توزیع میلیون ها دلار در میان این قربانیان را آشکار کرد.

«راف مانجی»، عضو سابق شورای شهر کریستچرچ، تصمیم گیری در مورد چگونگی توزیع 12 میلیون دلار پول در میان قربانی های حمله به مساجد کریستچرچ را بر عهده دارد.

صندوق حمایت از قربانیان از آنهایی که تحت تاثیر مستقیم حملات تروریستی به مساجد کریستچرچ قرار دارند حمایت مالی به عمل می آورد.

بودجه ای که این صندوق در نظر گرفته است، شامل 1 میلیون دلار برای آنهایی است که با گلوله زخمی شده اند، 1.357 میلیون دلار برای حمایت از کودکان و بیوه ها و 400 هزار دلار برای حمایت های پزشکی است.

بر اساس این گزارش، 1.5 میلیون دلار بودجه آموزشی هم برای حمایت از آموزش کودکان زیر 18 سال در نظر گرفته شده است.

بنابر تخمین ها حدود 100 کودک تحت پوشش این بودجه قرار می گیرند و به هر یک از آنها 15 هزار دلار می رسد.

توزیع این هزینه ها بر اساس درخواست های صورت گرفته، انجام خواهد شد.

صندوق حمایت 500 هزار دلاری هم برای کمک های بیشتر به جامعه مسلمانان که تحت تاثیر حملات تروریستی کریستچرچ قرار می گیرند، باز خواهد شد.

مساجد کریستچرچ نیوزیلند در روز 15 مارس سال جاری میلادی هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و در نتیجه آن 51 نفر کشته شدند.

نخست وزیر نیوزیلند پیش از این از طرح اختصاص بودجه برای کمک به قربانی های این حادثه سخن گفته بود.

جشنواره ملی «امام‌المتقین» ویژه اعضا و فعالان کانون‌های مساجد برگزار می‌شود

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

«محمدابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اعلام فراخوان شرکت در جشنواره «امام المتقین» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در سه محور شعر، قصه گویی، خوشنویسی و با موضوع سبک زندگی علوی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان زمان اختتامیه این جشنواره را 18 اسفند ماه اعلام و تصریح کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور تا بهمن ماه سال جاری فرصت دارند، آثارشان را برای این فراخوان جشنواره ارسال کنند.

ابدالی پور با اشاره به دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه 100 نفر از اعضای کانون های مساجد این استان در شهر مقدس قم با موضوعاتی همچون تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب و نیز روش های جذب جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی همچنین به برگزاری دوره آموزش طرح ملی فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) برای 418 مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد این استان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی به منظور تشریح نحوه عضو گیری در فهما و ثبت فعالیت ها در فهما برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بسیج نیز ویژه برنامه هایی همچون دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای محله با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

بازگشایی مسجد «سیدنا عمر» در بخش یهودی‌نشین بیت‌المقدس

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

به نقل از «breakingisraelnews»، سازمان وقف اسلامی قصد دارد تا دو هفته آینده، مسجد «سیدنا عمر» را در بیت المقدس که از زمان اشغال این شهر در سال 1967 میلادی، رها شده است، بازگشایی کند.

سازمان وقف که اردنی ها آن را اداره می کنند، بودجه بازسازی این ساختمان را پرداخت و آن را برای انجام فعالیت ها آماده کرده و حتی یک امام جماعت برای آن منصوب کرده است.

انتظار می رود که افتتاح این مسجد رفت و آمد ساکنان از بخش شرقی شهر و همچنین آمد و شد مسلمانان در خیابان های بخش یهودی بیت المقدس را افزایش دهد.

افتتاح این مسجد با مخالفت یهودی هایی که در این منطقه زندگی می کنند، مواجه شده است.

مسجد «سیدنا عمر» در نزدیکی کنیسه های «رامبان» و «هوروا» در قلب بخش یهودی شهر قدیمی بیت المقدس قرار دارد.

بازسازی این مسجد مراحل نهایی خود را می گذارند و برای اولین بار پس از اشغال بیت المقدس آماده برگزاری نماز از سوی نمازگزاران خواهد بود.

برگزاری یادواره شهدا در مسجد موسی‌بن‌جعفر(ع)

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

به مناسبت هفته بسیج، یادواره شهدای محله شیوا، پنجشنبه، هفتم آذر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار می شود.

تهدید یک مسجد به بمب‌گذاری در برلین

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

بنابراین گزارش، این برنامه با سخنرانی سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران و با مداحی حسین سازور و احمد بابایی در این مسجد برگزار می شود.

یادآور می شود، مسجد موسی بن جعفر(ع) در خیابان پیروزی، خیابان پورمند، خیابان تاجری، نرسیده به میدان امام خمینی(ره) واقع شده است.

به نقل از «ینی سفک» مسجد «الشهاده» در برلین پایتخت آلمان روز گذشته (دوشنبه، 4 آذر ماه) از سوی افراد راست گرای افراطی تهدید به بمب گذاری شد.

اتحادیه ترکی اسلامی در امور دینی «دیتیب» که در شهر «کلن» واقع است به خبرنگار آناتولی گفت: مسوولان این مسجد در ساعت 8 صبح از سوی راست گرایان افراطی ایمیلی را دریافت کرده و بلافاصله به پلیس اطلاع دادند.

در این پیام آمده بود: «امروز با چند بمب مسجد منفجر می شود».

در همین راستا، کنسولگری ترکیه در برلین نیز این اقدام تهدید آمیز را به پلیس ابلاغ و اظهار نگرانی کرد.

مسوول کنسولگری ترکیه در برلین گفت: این تهدید حتی اگر جدی نباشد فضا را متشنج می کند.

بنابراین گزارش، مسجد «اخضر» در ایالت شمال «راین» نیز دو روز گذشته از سوی افراد ناشناس تهدید شده بود.

«اکو مسجد» کمبریج جایزه ملی معماران انگلیس را از آن خود کرد

به نقل از «cambridgeindependent»، اولین اکو مسجد (مسجد دوست با محیط زیست) اروپا در کمبریج انگلیس، برنده جایزه ملی «جوایز معماران» به دلیل طراحی و کمک به محیط زیست در این کشور شد.

مسجد کمبریج برنده جایزه پروژه «جامعه و ایمان» در طرح «جوایز معماران» شد.

این مسجد به خاطر طرح نوآورانه اش با استفاده از منابع انرژی برای کمک به محیط زیست، این جایزه را از آن خود کرد.

این جایزه در حقیقت تاکیدی دوباره بر اهمیت طراحی پایدار در صنعت بود.

اکومسجد کمبریج مجهز به تکنولوژی پیشرفته ای برای انتشار کربن غیرفعال به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

این مسجد به گونه ای طراحی شده است که بطور طبیعی در طول روز روشن است و به طور طبیعی حتی در اوج ازدحام تهویه می شود، در حالی که از ترکیبی از فناوری های سبز از جمله برداشت آب باران برای رسدن به اهداف خود استفاده می کند.

جوایز معماری های برتر در انگلیس، طیف وسیعی از مقوله ها از پروژه های مدرسه و مسکن گرفته تا محوطه سازی را در بر می گیرد.

این جوایز بسیار پرطرفدار بسیار منحصر به فرد هم هستند. نام پروژه هایی که برنده این جوایز می شوند در مجله معماران منتشر می شود.

برگزاری جلسات هفتگی مشاوره خانواده و حقوقی در مسجد جامع امام سجاد(ع)

بازار گرم اخبار مسجدی در آخرین ماه پاییز/ از برگزاری جشنواره تا خبرهای خوب مساجد جهان

سلسله جلسات مشاوره حقوقی و خانواده دوشنبه و سه شنبه هر هفته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار می شود.

بنابراین گزارش، سلسله جلسات مشاوره خانواده با حضور حجت الاسلام محمودی، روزهای سه شنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء و سلسله جلسات مشاوره حقوقی با حضور مهدی ستارنژاد، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای تهران روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۵تا ۱۷ در این مسجد برگزار می شود.

ویژه برنامه «آینده فرزندانمان را از مسجد بسازیم» از دیگر برنامه های مسجد جامع امام سجاد(ع) است که با هدف ارایه مشاوره های لازم به جوانان و نوجوانان برگزار می شود. در این سلسله جلسات، مشاوره و روان شناسی در موضوعات مدیریت رفتار در خانواده، کنترل رفتار، مدیریت فضای مجازی، شیوه های ارتباط موثر مورد توجه قرار گرفته و با استقبال گسترده خانواده ها روبرو شده است.

بنابراین گزارش، برگزاری جلسات بحث و نقد سیاسی، نقد فیلم، تشکیل حلقه های صالحین، طرح مباحث اخلاقی و بیان مسائل شرعی از دیگر برنامه های این مسجد است. همچنین برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان پسر هم در این مسجد چندین سال است که با استقبال بالای مخاطبان برگزار می شود.

گفتنی است، مسجد جامع امام سجاد(ع) در فلکه دوم صادقیه، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، جنب بوستان صبا واقع شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!