موج جدید دستگیری ها برای سرکوب مخالفان «بن سلمان»


موج جدید دستگیری ها برای سرکوب مخالفان «بن سلمان»

«محمد بن سلمان» برای ساکت کردن مخالفانش موج جدید دستگیری ها و بازداشت ها را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، با وجود تلاش های مستمر ریاض برای بهبود چهره منطقه ای و بین المللی اش، عربستان در دوره ولیعهدی «محمد بن سلمان» سیاست خود برای ساکت کردن مخالفان، تعقیب فعالان و معترضان و همچنین دستگیری آنها را ادامه می دهد.

بن سلمان از زمان رسیدن به ولیعهدی اقدامات بسیاری برای سرکوب مخالفانش تاکنون انجام داده است تا مرد دوم این کشور و حاکم فعلی آن در سایه حضور پدرش« سلمان بن عبدالعزیز» باشد، اما این اقدامات تنها چهره سیاه و زشت از عربستان ترسیم کرده است، به طوری که مقامات کنونی ریاض متهم شدند که این کشور را به «یک دولت پلیسی سرکوبگر» تبدیل کردند.

برهمین اساس، فعالان حقوقی، مقامات این کشور را متهم کردند که شماری از استادان، نویسندگان و روشنفکران و فعالان و روزنامه نگاران را در ماه نوامبر بازداشت کردند. به همین دلیل این فعالان حقوقی و اجتماعی کمپینی را در صفحه های شبکه های اجتماعی با هشتگ "# بازداشت ها- نوامبر" به راه انداختند.

سازمان حقوقی «القسط» در صفحه توئیتر خود نوشت: مقامات عربستان در طول روزهای گذشته موج جدید بازداشت ها را آغاز کرده اند، به طوری که تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان زن و مرد را در راستای سیاست های پیشین خود دستگیر کرده است.

در این صفحه آمده است که در روز شنبه (16 نوامبر) نیروهای آل سعود به منازل تعدادی از نویسندگان در ریاض و شهرهای دیگر یورش بردند. این حملات در روزهای دیگر نیز ادامه داشته که به بازداشت شماری دیگر از این فعالان منجر شده است.

در همین حال، حساب کاربری «معتقلی الرای» (زندانیان عقیدتی) در توئیتر نوشت: مقامات عربستان در طول 48 ساعت گذشته موج جدید بازداشت های مستبدانه خود را از سرگرفته اند که در نتیجه آن تعدادی از استادان و فعالان اجتماعی بازداشت شدند، در میان بازداشت شدگان نزدیک به 10 نفر زن دیده می شود.

در این حساب کاربری آمده است: مقامات سعودی در این موج جدید بازداشت ها، «فؤاد فرحان» استاد دانشگاه، وبلاگ نویس، موسس و مدیر اجرایی «رواق» را به دلیل فعالیت فرهنگی و مواضع فکری اش بازداشت کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟