جنجال شناسایی مشمولان یارانه معیشتی


جنجال  شناسایی  مشمولان  یارانه  معیشتی

اولین مرحله از واریز یارانه معیشتی به حساب 60 میلیون نفر درحالی این هفته به پایان رسید که حرف و حدیث‌ها درباره مشمولان این طرح همچنان ادامه دارد و برخی از مردم که خود را مستحق دریافت این یارانه می‌دانند، اعلام کردند که مبلغی به حساب آنها واریز نشده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، همزمان با شروع اعتراضات بنزینی برخی از کاربران فضای مجازی مخالفت خود را با تجربه شکست‌خورده پرداخت یارانه اعلام کردند و نوشتند که پرداخت یارانه نقدی در دراز مدت بی‌اثر خواهد بود. برخی از اقتصاددان‌ها هم نوشتند که دولت در واقعی کردن قیمت بنزین فرصت‌سوزی کرده است.

درحالی‌که پیش از این سخنگوی دولت اعلام کرده بود که جاماندگان از یارانه معیشتی باید از طریق کد دستوری#۶۳۶۹* اعتراض خود را به ثبت برسانند، تاکنون اعتراض ۴/ ۵ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت این کمک معیشتی در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است. گفته شده یارانه معیشتی قرار است پس از رسیدگی و بررسی استطاعت مالی فرد متقاضی، به حساب افراد جامانده واریز شود.

وزیر تعاون در این‌باره توضیح داد: «کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند در واقع اجازه می‌دهند دولت با بررسی بیشتر در مورد وضع مالی آنان و بررسی حساب‌های بانکی متقاضی، اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند یارانه حمایتی دریافت ‌کنند و اگر مشمول نشدند یارانه دریافت نمی‌کنند.» موضوع بررسی حساب‌های بانکی در دولت احمدی نژاد هم حسابی خبرساز شده بود و حتی رئیس‌جمهور دوازدهم در اظهاراتی مخالفت خود را با سرک کشیدن در حساب‌های بانکی اعلام کرد.

در همین رابطه کاربران فضای مجازی با دست به دست کردن فیلم اظهارات روحانی، مخالفت خود را نسبت به بررسی اطلاعات بانکی مطرح کردند.یکی از کاربران نوشت: «ای‌کاش از بررسی حساب‌های بانکی برای گرفتن فراریان مالیاتی استفاده می‌کردند.» معاون وزیر رفاه در یک برنامه تلویزیونی، افراد دارای خودرو، مسکن و حقوق بالای ۶ میلیون تومان را افرادی دانست که نیاز به بسته حمایتی ندارند.

ارانیکو

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش