افزایش صادرات فرش دستباف به کشور‌های همسایه


افزایش صادرات فرش دستباف به کشور‌های همسایه

ایران اکونومیست-دستپاک گفت: هم اکنون 2 میلیون نفر در حوزه بافت فرش فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم مزایایی برای آن‌ها در نظر بگیریم.

افزایش صادرات فرش دستباف به کشور‌های همسایه

فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر اینکه باید صادرات فرش دستباف رونق پیدا کند، گفت: اکنون کره جنوبی یکی از بازار‌های هدف برای صادرات فرش دستباف است.

او بیان کرد: هم اکنون ۲ میلیون نفر در حوزه بافت فرش فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم مزایایی برای آن‌ها در نظر بگیریم که یکی از آن‌ها بیمه تامین اجتماعی است.

دست پاک افزود: امسال، سال رونق تولید اعلام شده که دلیل آن هم رفع مشکلات اقتصادی است. راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشورمان این است که بتوانیم به تولید داخل توجه ویژه داشته باشیم و آن را باید رونق دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: فرش دستباف کالایی صد در صد ایرانی است که می‌تواند به رونق تولید کمک کند. به دلیل اینکه فرش دستباف از نیروی انسانی بهره می‌گیرد، از این رو اشتغال زایی خوبی دارد.
افزایش صادرات فرش دستباف در اولویت کار

او تشریح کرد: از دار قالی گرفته تا مواد اولیه استفاده شده در فرش دستباف، محصولات ایرانی هستند که نشان دهنده این است باید از این صنعت حفاظت کنیم. باید سیاست گذاری به سمت و سویی حرکت کند که از این صنعت حمایت شود.

دست بیان کرد: ۸۰ درصد از تولیدات صادر و تنها ۲۰ درصد در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد از این رو این صنعت ارز آوری خوبی برای کشور دارد و به کمک آن می‌توان هنر ایران را به جهانیان نشان داد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: برای رونق بازار داخلی برنامه‌هایی داریم تا این صنعت خود را به نمایش بگذارد. آمریکا اولین کشوری بود که از سبد صادرات ما خارج شد و در تلاش هستیم کشور‌های دیگر را جایگزین این کشور کنیم.

او تصریح کرد: بسیاری از کشور‌ها مانند هند که جزو رقبای ما به شمار می‌رود، طالب فرش ایرانی هستند. خوشبختانه با توجه به اینکه فرش‌های ایرانی که ثبت شده اند، هیچ کشور دیگری نمی‌تواند از این طرح‌ها کپی برداری کند.

دستپاک گفت: اکنون به دنبال این هستیم فروش داخلی فرش دستباف را افزایش دهیم و بانک‌ها در این زمینه به ما تسهیلاتی خواهد پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا