چهار هزار مسواک رایگان در مشهد توزیع شد


چهار هزار مسواک رایگان در مشهد توزیع شد

مشهد- ایرنا- چهار هزار مسواک رایگان در قالب پویش سلامت دهان و دندان برای همه در شهر مشهد توزیع و روش‌های صحیح مسواک زدن به مردم آموزش داده شد.

دبیر اجرایی پویش سلامت دهان و دندان برای همه روز جمعه در حاشیه چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی به خبرنگار ایرنا گفت: پویش سلامت دهان و دندان برای همه به مناسبت برگزاری این کنگره طی پنج روز گذشته در مناطق پرتردد مشهد با هدف کاهش پوسیدگی دندان و ارتقای شاخص‌های بهداشت دهان و دندان راه‌اندازی شد.
دکتر هدیه توتونی افزود: در اجرای این پویش، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد، دستیاران تخصصی دندانپزشکی اجتماعی و دندانپزشکان شاغل در مراکز بهداشتی مناطق پرتردد مشهد حضور یافته و ضمن آموزش چهره به چهره‌ سلامت دهان و دندان به پرسش‌های مردم در این زمینه پاسخ دادند.
مسوول روابط عمومی شرکت تولیدکننده مسواک داخلی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت به عنوان تنها مرکز تولید مسواک داخلی سالانه ۶۰ میلیون مسواک در کشور تولید می‌کند.

سعید محمدی با بیان اینکه واردات مسواک‌های خارجی در ایران ممنوع شده است افزود: این شرکت فعالیت خود را از کمتر از یک سال گذشته آغاز کرده و می‌تواند نیاز سالانه کشور به مسواک را تامین کند.
چهارمین کنگره ملی دو سالانه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی که هفتم آذر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد امروز به کار خود پایان می‌دهد.

در این کنگره مسوولان و سیاستگذاران حوزه بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میهمانان خارجی حضور دارند.

رشته تخصصی دندانپزشکی اجتماعی از سال ۱۳۸۱ در ایران راه‌اندازی شد و هم اکنون ۴۰ متخصص این رشته در کشور فعالیت دارند و به همین میزان نیز دستیار تخصصی این رشته در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا