همایش پیاده‌روی صبح و نشاط در آستارا برگزار شد


همایش پیاده‌روی صبح و نشاط در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - همایش پیاده‌روی عمومی موسوم به صبح و نشاط، با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، مسئولانی از استان گیلان و مقامات محلی با پوشش مستقیم شبکه سوم سیما در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش روز جمعه با شعارهای در جستجوی سلامت پیاده باید رفت، دکتر جسم شما، ورزش ورزش و دکتر روح شما، ورزش ورزش از مقابل فرمانداری تا ساحل سفیر امید و حاشیه دریای خزر را حدود سه کیلومتر پیاده روی کردند.

معاون فرهنگی و ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان در آئین قرعه کشی این همایش گفت: ورزش همگانی و صبحگاهی برای سلامتی مردم تاثیر گذار است و باید با این رشته ها، شور و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

عبدالحمید احمدی افزود: کوتاه ترین راه تضمین سلامت جامعه، کاهش بیماری های قلبی و عروقی و هزینه های درمان توجه به ورزش است اما بخش قابل توجهی از جمعیت ایران فعالیت ورزشی انجام نمی دهند.

نائب رئیس فدراسیون ورزش های همگانی هم گفت: داشتن ایرانی سربلند و تندرست در گرو توسعه ورزش همگانی و خانوادگی است و مهم ترین پیام این همایش، ضرورت لحاظ ورزش در سبد خانوارها بود.

میترا روحی اظهار کرد: کم تحرکی، دشمن تندرستی جامعه است و ما به عنوان سیاست گذاران، باید ورزش و ابراز مرتبط با آن را بر اساس قانون اساسی به صورت رایگان برای مردم فراهم کنیم.

مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان هم گفت: ورزش‌های همگانی نقش مهمی در سلامت، داشتن انرژی مثبت و شادابی دارند و باید برای گسترش بیشتر آنها تلاش کنیم.

همایش پیاده‌روی صبح و نشاط در آستارا برگزار شد

حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم بیان کرد: مردم این شهرستان به لحاظ سابقه غنی فرهنگی در صحنه های مختلف حضور دارند و دستگاه های اجرایی جهت توسعه ورزش همگانی باید تلاش کنند.

وی افزود: کارمندان دولت در آستارا مشمول فوق العاده حق مرزی شده اند و این امر را مدیون تدبیر دولت و مسئولان امر هستیم و روز به روز زمینه شکوفایی اقتصاد و گردشگری این شهرستان فراهم می شود.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد: زیرساخت های ورزش این شهرستان فراهم شده و ایجاد چمن مصنوعی فوتبال در مجموعه ورزشی از آن جمله است.

قرعه کشی ۴۵ دستگاه دوچرخه و لوازم ورزشی، اجرای موسیقی و حرکات نمادین ورزشی از بخش های متنوع این رویداد بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در هیات های ورزشی آن ساماندهی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا