فرمانده نداجا: انواع ناوشکن‌، چندین زیردریایی، پهپاد‌های دریاپایه و تسلیحات مدرن دریایی داریم


فرمانده نداجا: انواع ناوشکن‌، چندین زیردریایی، پهپاد‌های دریاپایه و تسلیحات مدرن دریایی داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیروی خوداتکا، علاوه بر انواع ناوشکن‌ها در کلاس‌های مختلف، دارای چندین زیردریایی، پهپاد‌های دریاپایه و تسلیحات مدرن دریایی است و تاکتیک‌های نظامی خود را بر اساس تسلیحاتی اتخاذ می‌کند که دشمن از توانمندی آنها بی‌اطلاع است.

فرمانده نداجا: انواع ناوشکن‌، چندین زیردریایی، پهپاد‌های دریاپایه و تسلیحات مدرن دریایی داریم

امیر دریادار «حسین خانزادی» با اشاره به خوداتکا شدن نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: زمانی‌که یک ملتی تحت تحریم قرار می‌گیرد و اراده‌اش برای حفظ استقلال و آزادگی را از دست نمی‌دهد، قطعا نمی‌تواند بپذیرد که از یک امنیت عاریه‌ای برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی که در گذشته تجهیزات خود را از غربی‌ها یا کشورهای دیگر می‌خرید یک نیروی خطی تلقی می‌شد بدین معنی که تمام رفتارهای آن قابل محاسبه بود، گفت: ما به شدت نیازمند این بودیم که تجهیزات جدیدی را طراحی و تولید کنیم تا متناسب آن تاکتیک‌هایی را به‌کارگیری کنیم تا دشمنان نتوانند رفتار ما را محاسبه کنند.

فرمانده نداجا افزود: زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور کشور بودند در جریان بازدیدی که از کارخانجات نیروی دریایی در بندرعباس داشتند، حکم کردند که ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک بسازید.

امیر خانزادی ادامه داد: ما تا پیش از آن هیچ ناوشکنی که بتواند بالگرد حمل کند را نداشتیم و حتی موشک‌هایی که روی ناوشکن‌ها بودند از نوعی بودند که یک پرتو راداری باید هدف را روشن می‌کرد و موشک در آن پرتو حرکت می‌کرد.

وی گفت: ناوشکن‌هایی که امروز ساخته‎‌ایم هم بالگرد حمل می‌کند و هم موشک‌های آن به نوعی است که بدون نیاز به سیگنال‌رسانی شناور حامل موشک، به سوی هدف شلیک می‌شوند.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: امروز دشمن به هیچ وجه قادر به محاسبه رفتار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که این نیروی خوداتکا، علاوه بر انواع ناوشکن‌ها در کلاس‌های مختلف، دارای چندین زیردریایی، پهپاد‌های دریاپایه و تسلیحات مدرن دریایی است و تاکتیک‌های نظامی خود را بر اساس تسلیحاتی اتخاذ می‌کند که دشمن از توانمندی آنها بی‌اطلاع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403