دشمن به دنبال تسخیر فکر مردم است


دشمن به دنبال تسخیر فکر مردم است

شاهرود- ایرنا- امام جمعه شاهرود مهم ترین عامل دفن فتنه را تدبیر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمنان با سخنان به ظاهر زیبا به دنبال تسخیر ذهن و قلب مردم هستند.

حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینه اعظم مدرسه قلعه این شهر، با اشاره به فتنه گذشته یکی از درس‌های مهم این حادثه را سخنرانی رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: اگر ایشان با تدابیر خود آب بر آتش فتنه نمی ریخت ، عواقب بسیار بدتری پیش می‌آمد.

وی به وحدت و انسجام مردم در این حادثه ها اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان تلاش می کنند ارکان نظام را به دو دسته تقسیم کنند که باید با بهره گیری از عقل و اندیشه، به چنین حرف هایی توجه نکرد.
امینی، با بیان اینکه حادثه اخیر فتنه ای بود که انقلاب را هدف قرار داده بود و دشمنان با آمادگی قبلی وارد شدند، ادامه داد: با تمام وجود باید قدردان رهبر معظم انقلاب بود که با تمام وجود و تدبیر به موقع جلوی فتنه را گرفتند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) در خصوص ولایت فقیه خاطرنشان کرد: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد، بارها تجربه کردیم که باید قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: دشمنان و ایادی داخلی همواره به دنبال توطئه بوده و هستند باید با تدبیر جلوی این توطئه‌ها گرفته شود.

امینی با بیان اینکه امروز در دنیا جنگ چهره ای متفاوت دارد که اراده و افکار را نشانه گرفته، ابراز داشت: ابزار این جنگ فضای مجازی، رسانه و ماهواره است.

خطیب جمعه شاهرود تصریح کرد: دشمنان می خواهند از طریق این فضاها امور باطل را در ذهن غالب مردم و مسئولان خیر جلوه دهند و کاری کنند که جوانان دنبال غیرت و مبارزه نباشند.

وی افزود: با توجه به اینکه ابزار اصلی این جنگ فضای مجازی است و این ابزار در دست دشمنان است، نباید در شرایط بحرانی مانند فتنه از قطع اینترنت ناراحت شد.

امینی تصریح کرد: برخی در مسئولیت هستند اما مصالح مردم را متوجه نمی شوند، امروز بمباران ذهن‌ها است.

امام جمعه شاهرود، ادامه داد: باید از مردم به دلیل حضور خردمندانه و قدرتمندانه در صحنه ها که موجب خنثی شدن توطئه های بسیاری شده قدردانی کرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره کرد و افزود: بسیجیان باید به بنیه مردمی مسلح شوند و در همه زمینه ها آماده و حضور دائمی داشته باشند.

امینی ادامه داد: خدمات بسیج باید در اختیار مردم قرار گیرد و از توطئه و نفوذ دشمن در بسیج نباید غافل شد.

امام جمعه شاهرود خطاب به علما و روحانیون گفت: بسیج متولد مسجد است و باید با روی خوش با جوانان بسیجی برخورد کنیم تا ارتباط بسیج با مسجد تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) قرار داریم یاد آورشد: توصیه این امام بزرگوار در خصوص عبادت به زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، عبادت به تفکر بسیار در امر خداوند است.

امینی گفت: هر چقدر که معیار و میزان تقوی انسان بالاتر باشد، تفکر در امور خدا هم محکم تر خواهد شد و دوری از محرمات جاده تفکر را برای ما هموار می کند.
وی به ۱۰ آذر ماه روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در ۲ اسفند امسال اولین انتخابات گام دوم را پیش رو داریم، نامزدها باید بین خود و خدای خود شرایط حضور در گام دوم مجلس را ببینند و پا در این عرصه بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06