تظاهرات هواداران عبدالله عبدالله در کابل پایان یافت


تظاهرات هواداران عبدالله عبدالله در کابل پایان یافت

کابل - ایرنا - هواداران تیم ثبات و همگرایی افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله که صبح روز جمعه در مناطق مختلف کابل پایتخت آغاز شده بعد از ظهر امروز با هشدار به کمیسیون انتخابات و صدور قطعنامه ای پایان یافت.

تیم ثبات و همگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در قطعنامه شش ماده ای در میدان پشتونستان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری مخالفت خود را با باز شماری آراء اعلام و از کمیسیون انتخابات خواست که به مسیر اصلی خود بر گردد.

در قطعنامه پایانی این تظاهرات آمده است که کمیسیون انتخابات باید برای رعایت قوانین و طرزالعمل‌ انتخابات به مسیر اصلی خود برگردد.

براساس قطعنامه کمیسیون بیش از ۳۰۰ هزار رای در روند باز شماری داده شده، باید آن را دور خارج سازد.

این تیم در قطعنامه تاکید کرده است که کمیسیون با اجرای خواسته های یاد شده استقلالیت و بی ‌طرفی خود را در روند انتخابات به مردم این کشور اثبات کند.

در قطعنامه گفته شده است که ششم مهر ماه فاصله بین دیکتاتوری و دموکرسی است و کمیسیون انتخابات و جامعه بین‌ المللی باید به خواست های مردم که همانا باطل آرای تقلبی است، توجه کند.

در پایان این قطعنامه آمده است که اگر کمیسیون انتخابات خواست ‌های تیم ثبات و همگرایی را نادیده گرفته و بر تصمیم خود مبنی بر شمارش ۳۰۰ هزار رای بدون ثبت بیومتریک پافشاری کند، تیم ثبات و همگرایی از هرگزینه مشروع دیگر کار گرفته و خواست مردم را به کرسی خواهد نشاند.

رهبران ثبات و همگرایی تا فردا به کمیسیون انتخابات فرصت داد تا روند بازشماری آراء را متوقف کند و در غیر آن تهدید به اعتراضات سراسری شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم مهرماه برگزار شد و آنچه انتقاد از طرفداری کمیسیون از تیم دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی و بازشماری آراء بدون ثبت بیومتریک خوانده شده است، اعتراضات بوجود آمده و تاکنون نتیجه آن معلوم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند