چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر


چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر

دهم آذر سالروز تولد سه بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است. بهاره رهنما، شمسی فضل الهی و مینا ساداتی، چهره‌های معروف متولد 10 آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر


ستاره |
سرویس چهره‌ها - در ادامه با زندگی شخصی و دنیای حرفه‌ای این سه چهره مطرح کشورمان در عرصه بازیگری بیشتر آشنا خواهیم شد.

چهره ها و افراد مشهور متولد دهم آذر

در صورت تمایل به مطالعه درباره فردی خاص، با انتخاب نام او از فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. شمسی فضل الهی
۲. بهاره رهنما
۳. مینا ساداتی

شمسی فضل الهی

چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر


شمسی فضل‌اللهی یکی از پیشکسوتان عرصه بازیگری، گویندگی و دوبله است که در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۲۰ در محله سنگلج تهران متولد شد. او در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده و قبل از انقلاب فعالیت خود در عرصه گویندگی و تئاتر آغاز کرد. فضل‌اللهی در سال ۱۳۳۶ زمانی که یک نوجوان ۱۶ ساله بود، با نمایش دختر ایرانی وارد تئاتر شد و دو سال بعد، بازی در فیلم آسمون اجل را به عنوان اولین کار سینمایی تجربه کرد. او پس از این دو تجربه مهم، در ۱۹ سالگی وارد دنیای رادیو و دوبلاژ شد.

از جمله اولین فعالیت‌های او پس از انقلاب می‌توان به بازی در سریال امیرکبیر و همسایه‌ها و نیز فیلم شیر سنگی اشاره کرد. شمسی فضل‌اللهی در سال ۱۳۴۳ ازدواج کرد و یک فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد که هیچ کدام حرفه مادر را دنبال نکرده‌اند. از جمله آثار ماندگار این بازیگر شهیر و پیشکسوت می‌توان به فیلم‌های شیر سنگی و یک حبه قند و نیز سریال‌هایی مانند بوی باران، همسران، گلدان‌ها و آفتاب، امیرکبیر، سه در چهار، حس سوم و ... اشاره کرد.

بهاره رهنما

چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر


بهاره رهنما
از جنجالی ترین و پرحاشیه ترین شخصیت های سینما و تلویزیون ایران است که پس از جدایی از همسر اولش پیمان قاسم‌خانی، در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی یافته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بهاره رهنما دهم آذر ۱۳۵۲ در اراک به دنیا آمد. از ۱۷ سالگی با بازی در فیلم «افعی» به عرصه بازیگری پا گذاشت. در ۱۹ سالگی با پیمان قاسم‌خانی ازدواج کرد و چهار سال بعد صاحب فرزندی به نام پریا شد. سال ۹۴ از قاسمخانی جدا شد و سال ۹۶ با امیرخسرو عباسی تاجر لوازم آرایشی و بهداشتی ازدواج کرد.

او ابتدا در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده و لیسانس گرفت. سپس از دانشگاه آزاد مدرک فوق لیسانس رشته حقوق قضایی گرفت. رهنما به غیر از بازیگری، دستی در نوشتن هم دارد. نمایشنامه‌های متعددی از او به اجرا در آمده است. او چند داستان هم نوشته و منتشر کرده و البته کتاب داستان‌هایش مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. زندگی او پر از حاشیه‌هایی است که ایجاد می‌کند. از جانبداری سیاسی تا ازدواج مجدد و نمایش هرروزه‌اش، سالگردهای لوکس ازدواج (استایل بهاره رهنما در سالگرد دومین ازدواجش)، مسافرت‌ها، لباس پوشیدن و آرایش کردن، دزد زدگی منزل (دزدی از خانه بهاره رهنما) و .... همه و همه او را از پربازدیدترین سلبریتی‌های فضای مجازی کرده است. بهاره رهنما تا کنون بازی در ۳۶ فیلم سینمایی، حدود ۲۰ سریال تلویزیونی و تعداد زیادی تئاتر را در کارنامه خود دارد؛ اگر چه شهرت او این روزها بیشتر برای کلیپ‌هایش در فضای مجازی است!

مینا ساداتی

چهره ها و افراد مشهور متولد 10 آذر


مینا ساداتی از هنرمندان جوان کشورمان است. او در دهم آذر سال ۱۳۶۰ در شهر کاشان متولد شد. مینا برای ادامه تحصیل در دانشگاه رشته گرافیک را انتخاب کرد و تا مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته ادامه داد، اما علاقه خود را در بازیگری یافت. برای مهارت در بازیگری ساداتی آموزشگاه کارنامه را انتخاب کرد و مشغول به تحصیل شد.

او با فیلم سینمایی زخم شانه حوا پا به دنیای بازیگری گذاشت، اما هنرنمایی مینا در سریال تنهایی لیلا محبوبیت او را به اوج رساند. این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش از شبکه سوم سیما ساخته شد. مینا ساداتی در این سریال نقش لیلا را برعهده داشت و توانست هنر بازیگری خود را به خوبی نشان دهد. از دیگر آثار این هنرمند جوان کشورمان می‌توان به عیار ۱۴، سعادت آباد، خانه پدری، فیلم حضرت محمد (ص)، آفریقا، مهمونی کامی، برف، هاری، تنها در چند دقیقه سکوت و عصر یخبندان اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403