ساخت ناوشکن در ایران بومی سازی شده است


ساخت ناوشکن در ایران  بومی سازی شده است

آبادان – ایرنا – فرمانده پایگاه دریایی راهبردی خرمشهر با اشاره به بومی سازی علمی ساخت ناوشکن گفت: ساخت انواع قایق های تندرو ضربتی تا 65 پایی و ناوچه های توپ دار در خرمشهر در حال انجام است.

امیر تکاور سید مرتضی درخوران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ساخت قایق های تندروی ضربتی توپ دار، رزم ناو و ناوچه در تناژهای متفاوت در صنعت جمهوری اسلامی در حال ساخت است و در زمان آب اندازی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: درحال حاضر در کشور بیشتر از نیاز دفاعی، تجهیزات رزمی دریایی داریم و در صورت تجاوز دشمن از دریا واکنش سریع ناوگان مقتدر نیروی دریایی کشور خیره کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه دفاعی کشو و اهمیت استفاده از زیر دریاییها در خلیج فارس هم اکنون زیردریایی های ایران اسلامی با قدرت در خلیج فارس به ماموریت‌های خود ادامه میدهند .

امیر تکاور درخوران افزود: نیروی دریایی خرمشهر برابر ماموریت محوله تا مدار ۱۰ درجه باب المندب و خلیج عدن را پوشش می دهد و هم اینک ناوگروه این نیرو در ۱۰۰ مایلی بندر جده دریای سرخ حضور دارد هر چند محدودیتی برای حضور در دریا نداریم.

وی در ادامه گفت: ۲۴ مایل از ساحل دریا جزو مرزهای آبی کشور محسوب می شود و با رصد دقیق اجازه ورود هیچ شناوری بدون مجوز را به این محدوده نخواهیم داد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: هم اینک در آبهای آزاد به اسم نیروی راهبردی چهارهزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشور از خطوط کشتیرانی در برابر دزدان دریایی دفاع می کنیم و در این راستا حتی به کشورهای دیگر نیز کمک می کنیم.

خرمشهر و آبادان از جمله شهرستانهای جنوبی خوزستان هستند که از طریق اروند رود و خلیج فارس مرزهای آبی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...