پویش حلقه وصل در زنجان آغاز شد


پویش حلقه وصل در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - همزمان با سراسر کشور پویش حلقه وصل در راستای تامین جهیزیه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان زنجان آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی پشت نوبت بهره مندی از خدمت تامین جهیزیه هستند.

محمد محمدی قیداری افزود: پویش کشوری حلقه وصل یکی از طرح‌هایی است که همزمان با سایر استان‌های کشور در اداره کل بهزیستی استان نیز پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه اعتبارات دولتی برای کمک‌هزینه ازدواج مددجویان کافی نیست از طریق این طرح به دنبال مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور روش‌های پرداخت الکترونیکی مشارکت‌های نقدی در پویش حلقه وصل در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان و خیران می‌توانند از طریق شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ بانک توسعه تعاون حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان و سامانه صدقه تلفنی #۳۰۰*۷۳۳* در این طرح‌ شرکت کنند.

این مسؤول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ میلیون تومان کمک هزینه تامین جهیزیه برای ۴۵ نفر از مددجویان تحت پوشش پرداخت و برای ۱۷ نفر از فرزندان مددجویان تحت پوشش نیز وسایل خانگی در مجموع به ارزش ۸۰ میلیون تومان توسط موسسه خیریه مرحوم مدرسی تامین شد.

وی یادآوری کرد: معاونت مشارکت‌های بهزیستی این استان در راستای استفاده از ظرفیت و مشارکت خیران فعالیت دارد که با استفاده از امکانات و خدمات مادی و معنوی افراد جامعه و مشارکت فعالانه خیرین نیازهایی از قبیل مسکن، تامین جهیزیه، هزینه ازدواج، هزینه درمان و هزینه تحصیل جامعه هدف را فراهم می‌ کند.

پیش از این نیز مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده بود: ۲۶ هزار و ۴۹۰ مددجو تحت پوشش در کشور عقد کردند که برای آغاز زندگی مشترک نیازمند اقلام اساسی جهیزیه هستند.

محمدعلی رستمیان اضافه کرده بود: پویش "حلقه وصل باشیم " با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و ارگان‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی اجرایی می‌شود.

وی به این نکته اشاره داشت که بودجه سالانه دولتی برای تامین کمک هزینه جهیزیه حداکثر پنج میلیارد تومان است، که با تکیه بر این بودجه تنها پنج هزار نفر می‌توانند از کمک هزینه یک میلیون تومانی بهره‌مند شوند اما با آغاز پویش"حلقه وصل باشیم" امیدواریم بتوانیم تعداد بیشتری نوعروس و تازه داماد را به خانه بخت بفرستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06