برگرفته از وصیت‌نامه شهید اسد: پیروزی بشارت خدا برابر ظالم است


برگرفته از وصیت‌نامه شهید اسد: پیروزی بشارت خدا برابر ظالم است

سمنان- ایرنا- شهید علی اکبر اسد یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: اسلحه به‌زمین‌افتاده شهیدان را بگیرید و بر دشمن زبون بتازید که خداوند پیروزی را در قرآن به ما بشارت داده است.

شهید اسد، فرزند رضا و معصومه بیستم و ششم بهمن۱۳۳۹ در شهرستان شاهرود استان سمنان در خانواده‌ای دیندار پابه عرصه حیات نهاد.

این شهید والامقام، مهربان و دلسوز بود و به شرکت در نماز جماعت و خواندن نماز اول اهمیت زیادی می‌داد و همه خانواده و دوستان می‌دانستند در هنگام اذان می‌توان او را مسجد یافت.

شهید اسد تحصیلات خود را تا اول متوسطه ادامه داد ولی برای کمک به تامین مخارج زندگی مجبور شد تحصیل را رها و مشغول به کار کشاورزی شود.

این شهید بزرگوار با شروع جنگ ظالمانه علیه کشور، برای دفاع از خاک میهن اسلامی اولین بار به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود تیپ ۲۱گردان کربلا به میدان نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در بخش‌های مختلف در دفاع از خاک کشور نقش‌آفرینی کرد.

شهید اسد در حدود ۲۴ ماه جانانه و شجاعانه به همراه دیگر رزمندگان برای دفاع از خاک وطن جنگید و سرانجام در بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۶۵ در غرب کشور در اثر اصابت ترکش به دوستان شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت‌نامه خود گفته است: امروز استکبار و کفر جهانی نوکر و جیره‌خوار خود، یعنی صدام را تجهیز کرده که به این انقلاب اسلامی و سرزمین و کشور اسلامی ایران حمله‌ور شود، تا بتواند انقلاب را شکست بدهد، ولی در این سرزمین، شیران و دلاورمردانی هستند که چون کوهی استوار، همچون مشتی فولادین، به یاری الله و به رهبری نایب امام زمانشان امام خمینی(ره) در برابرش، چنان قد علم کنند و چنان شجاعت و رشادت، ایثار، از جان گذشتگی می‌کنند که دشمن مبهوت شود.

پیکر مطهر شهید اسد در زادگاهش در شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان اس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!