بیماری شیزوفرنی در کودکان، والدین را نگران کرده


بیماری شیزوفرنی در کودکان، والدین را نگران کرده

پژوهشگران هشدار دادند که فقدان توجه و دقت در بین کودکان محصل می‌تواند از علائم زودهنگام اختلال روانی شیزوفرنی باشد.

ایسنا: پژوهشگران هشدار دادند که فقدان توجه و دقت در بین کودکان محصل می‌تواند از علائم زودهنگام اختلال روانی شیزوفرنی باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد؛ کارآیی و بازده ضعیف در سالهای مدرسه می‌تواند نشان دهنده خطر فزاینده ابتلا به این اختلال روانی در سالهای بزرگسالی باشد.

در این مطالعات پژوهشگران انگلیسی و سوئدی بیش از 900 هزار کودک متولد شده بین سالهای 1973 تا 1983 را مورد مطالعه و بررسی قرار دارند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مقاله‌ای در مجله «طب روانشناسی» منتشر شده، کودکانی که نمرات بالایی در مدرسه می‌گیرند کمتر به این بیماری روانی دچار می‌شوند.

شیزوفرنی که غالبا باعث می‌شود افراد در گوش خود صداهایی بشنوند و یا گرفتار توهمات بی‌اساس و پارانویایی شوند از اواخر دوران نوجوانی و یا اوائل دهه 20 سالگی بروز می‌کند.

پژوهشگران انستیتو روانپریشی در کالج کینگ لندن و انستیتو کارولینسکا در استکهلم روی اطلاعات سوئدی درباره نتایج آزمونهای محصلان در گروهی سنی 15 یا 16 سال تحقیق کردند.

آنها سپس اطلاعات بیمارستانی را در مورد آمار مبتلایان به اختلالات روانی از جمله شیزوفرنی پس از سن 17 سالگی را بررسی کردند.

آمارهای کلی نشان می‌دهد که خطر ابتلا به شیزوفرنی در یک فرد بالغ، هفت نفر در هر 100 هزار نفر است.

پژوهشگران دریافتند؛ افرادی که در دوران کودکی در مدرسه بازده ضعیفی دارند به طور کلی چهار برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به شیزوفرنی در دوران بلوغ و بزرگسالی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!