کره‌شمالی برای آزمایش موشک دوربرد آماده می‌شود


کره‌شمالی برای آزمایش موشک دوربرد آماده می‌شود

تهران- ایرنا- یکی از مقامات عالیرتبه کره‌جنوبی گفت، رفت و آمد کامیون‌ها در سایت پرتاب موشک کره‌شمالی نشانه آماده شدن این کشور برای انجام آزمایش یک موشک دور برد دیگر است.

این مقام کره جنوبی به روزنامه "جونگ آنگ"‌ گفت:‌ به نظر می رسد کره شمالی اوایل امسال تاسیسات موشکی اش در منطقه "دونگ چانگ ری" در استان "پیون گانگ شمالی" را نوسازی کرده است و اخیرا متوجه افزایش رفت و آمد کامیون ها و خودروها در این منطقه شدیم.

وی افزود، در این منطقه از تاسیساتی برای آزمایش احتراق موتور استفاده می شود. شاید کره شمالی آماده آزمایش موشک در آینده نزدیک نباشد اما، نشانه ها حاکی از آمادگی این کشور برای آزمایش موشکی دیگر است.

کره شمالی پنجشنبه(۷ آذر) یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد. این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در امسال بود. این شلیک همزمان با پرواز سه هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انجام شد.

گرچه پرواز هواپیماهای جاسوسی غیرمعمول است اما، اولین بار نیست که آمریکا مبادرت به چنین کاری کرده است. هواپیماهای جاسوسی آمریکا قبلا بلافاصله پیش یا پس از آزمایش موشکی کره شمالی، از جمله آزمایش ۵ اکتبر، اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...