اسرائیل در یک قدمی سقوط!/ جنگ داخلی در انتظار رژیم صهیونیستی


اسرائیل در یک قدمی سقوط!/ جنگ داخلی در انتظار رژیم صهیونیستی

شواید و قرائن گویای این است که حیات سیاسی اسرائیل روز به روز به مرگ نزدیک تر می شود و دنیای غرب شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی را باید متوجه سیاست های غلط و مغبوضانه نتانیاهو کند، چرا که این رژیم همواره در حوزه های سیاست خارجی، نظامی، اجتماعی و حتی اقتصادی عیار خود را از دست داده و نزد شهرک نشین ها محبوبیت خود را از داست داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی روز به روز آشفته و نابسمان می شود؛ از اختلافات درونی این رژیم برای تصاحب قدرت تا برکناری و استعفاء برخی از صاحبان قدرت نیز از عمده مشکلات و معضلات رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

انتخابات و تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی نیز از بن بست های دیگر این رژیم است که رو به روز در حال پیچیده تر شدن است که در این مدت دو انتخابات برگزار شده اما بنیامین نتانیاهو موفق به تشکیل دولت نشده است.

بنی گانتس رقیب وی نیز پس از ناکامی نتانیاهو موفق به تشکیل دولت نشده و اکنون پارلمان اسرائیل وظیفه انتخاب نخست وزیر را بر عهده گرفته و تنها ۲۱ روز برای این مهم فرصت دارد. کارشناسان انتخابات سوم را محتمل ترین راه حل پیش روی رژیم صهیونیستی می دانند.

از دیگر مسائل و مصائبی رژیم صهیونیستی که می توان به آن اشاره کرد، بحث اتهام زنی ها به بنیامین نتانیاهو است که در این میان، نتانیاهو که از ماه ها پیش درگیر چندین پرونده قضایی بود، مجددا با سه اتهام جدید روبرو شد. دادستانی رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو به تقلب، رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است.

تلاش نتانیاهو برای فرار از اتهامات فساد، رشوه و کلاهبرداری با ایجاد جنگ داخلی

رئیس ائتلاف آبی سفید بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود را به تلاش برای به راه انداختن جنگی داخلی و نفرت‌پراکنی در میان اسرائیلی‌ها متهم کرد.

"بنی گانتز" در کنفرانسی خبری در پی صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو به اتهام فساد، رشوه و کلاهبرداری اظهار داشت که سخنان اویخای مندلبلیت مشاور قضایی دولت در مورد نتانیاهو مایه افتخار است.
گانتز تصریح کرد که نتانیاهو اسرائیلی‌ها را به بازیچه‌ای در دست خود تبدیل کرده و به جای اینکه در شرایط سخت به فکر آنان باشد، اکنون سعی می‌کند آن‌ها را علیه دستگاه قضایی تحریک کند.
وی عنوان کرد: نتانیاهو قصد دارد جنگی داخلی را راه بیاندازد اما اکنون زمان آن رسیده که جامعه اسرائیلی از تنفر خالی شود.
بنی گانتز بار دیگر از حزب لیکود خواست به ائتلاف دولت وی بپیوندد و در 2 سال اول او نخست وزیر باشد.
گانتز همچنین تاکید کرد: اگر نتانیاهو از پرونده‌های فسادش تبرئه شود، می‌توانند دوباره به صحنه بازگردد و این بهترین راه برای جلوگیری از انتخابات سوم است.
گفتنی است که مشاور قضایی دولت رژیم صهیونیستی هفته گذشته علیه نتانیاهو به اتهام رشوه و کلاهبرداری کیفرخواست صادر کرد.

صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو شدند

هزاران اشغالگر صهیونیست شامگاه شنبه با برپایی تظاهراتی گسترده در تل آویو خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی شدند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که هزاران اسرائیلی در پی صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو به اتهام خیانت در امانت، رشوه و کلاهبرداری علیه او تظاهرات کرده و خواستار استعفای او شدند.
در این تظاهرات شماری از شخصیت‌های سیاسی و هنرمندان اسرائیلی نیز مشارکت داشتند.
شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از برپایی تظاهراتی دیگر در حمایت از نتانیاهو مقابل منزلش در قدس اشغالی خبر داد.

رسانه غربی: حلقه درونی نتانیاهو کلید اصلی فساد و جنایت

خبرگزاری انگلیسی رویترز چندی پیش اینچنین تیتر زد که، سیاسیون اسرائیل یکصدا می‌گویند که حلقه درونی افراد نتانیاهو کلید اصلی فساد و جنایت در اسرائیل هستند.

برخی از اتهاماتی که علیه نتانیاهو صادر شده اند عبارتند از: جاسوسی علیه چهره‌های سیاسی صهیونیست، ایجاد رانت در سیستم مطبوعاتی و رسانه‌ای و سوءاستفاده شخصی از این وضعیت، دریافت هدایای نفیس و رشوه‌های کلان و همچنین خیانت به دیگر دستگاه‌ها و سیاسیونی که به او اعتماد کرده بودند.

پنجشنبه دو هفته گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی اتهامات نتانیاهو را در زمان حضور وی در این دادگاه را قرائت کرد و از وی خواست تا از سمت خود کناره‌گیری کند.

بنابر گزارش رویترز دادگاه رژیم صهیونیستی اتهامات وارده علیه نتانیاهو را تایید کرد و مدارکی پیرامون سو‌ءاستفاده نتانیاهو از قدرت و پرداخت رشوه به رسانه‌ها و مطبوعات برای پوشش اخبار مثبت پیرامون فعالیت‌های سیاسی نتانیاهو منتشر کرد.

نتانیاهو این اتهامات را نپذیرفته است و گفته است که یک کودتا علیه نخست وزیری شکل گرفته است.

اما آنچه در این میان به وضوح به چشم میخورد رژیم جعلی صهیونیستی تلاش می‌کند تا نقاط ضعف، فساد و جنایاتی که سرتاسر این رژیم را پر کرده است را متوجه شخص نتانیاهو کند و این بدان معنا است که تاریخ مصرف سیاسی نتانیاهو فرا رسیده است.

حزب آبی‌وسفید به رهبری «بنی گانتز» - که رقیب انتخاباتی نتانیاهو و مامور تشکیل کابینه بود - از شخص او و «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی خواست تا نتانیاهو از تمام پست‌های وزارت که در اختیار دارد، هرچه سریعتر استعفا دهد.

مندلبیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند.

بنی گانتز: اعضای حزب لیکود خواهان تشکیل کابینه بدون نتانیاهو هستند

به گزارش مهر به نقل از النشره، بنی گانتز رئیس حزب «آبی- سفید» در رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اعضای حزب وابسته به نخست وزیر این رژیم خواهان تشکیل کابینه جدید بدون وی هستند.

وی تاکید کرد: نتانیاهو به باری بر دوش اعضای حزب لیکود تبدیل شده است. آنان در گفت وگوهای جداگانه بین خودشان و با من، درباره تشکیل کابینه بدون نتانیاهو صحبت می‌کنند.

گانتز گفت: در صورت تبرئه نتانیاهو از اتهام های فساد، او می تواند برای دو سال بعد نخست‌وزیر باشد.

رئیس حزب آبی- سفید پیش تر نیز گفته بود: من خواستار تشکیل کابینه به ریاست خودم هستم که برای دو سال رییس آن باشم و در صورتی که نتانیاهو تبرئه شد، بعد از دو سال او نخست‌وزیر شود.

شواید و قرائن گویای این است که حیات سیاسی اسرائیل روز به روز به مرگ نزدیک تر می شود و دنیای غرب شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی را باید متوجه سیاست های غلط و مغبوضانه نتانیاهو کند، چرا که این رژیم همواره در حوزه های سیاست خارجی، نظامی، اجتماعی و حتی اقتصادی عیار خود را از دست داده و نزد شهرک نشین ها محبوبیت خود را از داست داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...