آرای انتخابات ریاست جمهوری باطل نخواهد شد


آرای انتخابات ریاست جمهوری باطل نخواهد شد

ستاد انتخابات افغانستان در پاسخ به درخواست عبدالله عبدالله اعلام کرد: هیچیک از آرای انتخابات ریاست جمهوری را قبل از بازشماری، باطل نخواهد کرد

آرای انتخابات ریاست جمهوری باطل نخواهد شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: آرای انتخابات ریاست جمهوری قبل از بازرسی باطل نخواهد شد.
کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به خواست ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله مبنی بر باطل شدن سیصد هزار رای مشکوک اعلام کرد: کمیسیون انتخابات افغانستان هیچ یک از آرای انتخابات ریاست جمهوری را قبل از بازشماری و بازرسی باطل نخواهد کرد.
کمیسیون انتخابات افغانستان تظاهرات مردمی را حق مسلم شهروندان این کشور دانست و بار دیگر تاکید کرد: کمیسیون انتخابات افغانستان فقط آرای دارای مشخصات بیومتریکی را به عنوان آرای سالم محاسبه خواهد کرد و ستاد‌های انتخاباتی نگران محاسبه آرای بدون بیومتریک نباشند.
این در حالی است که هواداران ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله روز گذشته در یک راهپیمایی در کابل بر باطل شدن سیصد هزار رای مشکوک تاکید کردند.
قبل از این ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی (ستاد عبدالله عبدالله) هشدار داده بود در صورتی که سیصد هزار رای مشکوک که فاقد مشخصات بیومتریکی است باطل نشود، تظاهرات مردمی در افغانستان سراسری خواهد شد.
تاکنون آرای مشکوک در بیست و هفت استان افغانستان بازرسی شده، اما آرای مشکوک در هفت استان که بیش از هزار و سیصد شعبه را در بر می‌گیرد به دلیل مخالفت ستاد‌های انتخاباتی متوقف مانده است.
اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که تاکنون دو بار به تعویق افتاده است همچنان در انتظار تکمیل روند بازشماری است.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهر برگزار شد و روند انتخابات در دو ماه گذشته همواره ابعاد تازه‌ای از مشکلات و پیچیدگی‌ها را به خود گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک