دیسک کمر و علائم آن چیست ؟


دیسک کمر و علائم آن چیست ؟

همانطور که می‌دانید بیماری‌های دیسک‌کمر، درد کمر و دردهای سیاتیک، امروزه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که 80 درصد از مردم یک‌بار را به آن مبتلا می‌شوند.

دیسک کمر و علائم آن چیست ؟

صدای ایران- دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب، متخصص عمل‌های لیزری دیسک کمر و سیاتیک گفت: همانطور که می‌دانید بیماری‌های دیسک‌کمر، درد کمر و درد‌های سیاتیک، امروزه یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که ۸۰ درصد از مردم یک‌بار را به آن مبتلا می‌شوند.

دکتر داوود محمودی در گفتگو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران در باره دیسک کمر گفت: اعلان مختلفی برای درد کمر است از جمله فشار بیش از حد ستون فقرات، نشستن‌های طولانی، حمل بار سنگین، ایستادن‌های طولانی و یا ضربه‌هایی که به ستون فقرات ممکن است وارد شود همه این‌ها باعث می‌شود روی دیسک‌های ستون فقرات فشار وارد شود.

وی ادامه داد: وقتی بیش از حد فشار وارد شود، دیسک از جای طبیعی خودش بیرون زده می‌شود و این دیسک بیرون زده، فشار روی عصب سیاتیک می‌گذارد و این عصب‌های سیاتیک زیر فشار دیسک بیرون زده دچار آسیب می‌شوند و به بیماری سیاتیک تبدیل می‌شود.

دکتر محمودی گفت: هرگونه فشار طولانی مدتی که با درمان‌های کوتاه مدتی مثل فیزیوتراپی، استراحت، مصرف دارو‌های مسکن، آب درمانی و ماساژ برطرف نشود و بیش از ۳ ماه درد در کمر و اندام تحتانی وجود داشته باشد، نیاز است که بیمار به جراح ستون فقرات مراجعه کند.

این جراح مغز و اعصاب، متخصص عمل‌های لیزری دیسک کمر و سیاتیک گفت: علائم بیماری دیسک کمر و سیاتک میتواند از یک کمردرد ساده تا دردی که به سمت باسن، پشت ران‌ها، پشت ساق‌پا و گاهی تا نوک انگشتان انتشار پیدا کند، گسترش داشته باشد، گاهی اوقات، بیمار احساس گزگز، مورمور، بی‌حسی در اندام تحتانی و پا‌ها دارد و گاهی اوقات درد در ناحیه کمر و کمربندی است تمام این علائم میتواند شروع بیماری بیرون زدگی دیسک باشد که در این صورت باید بیمار به جراح ستون فقرات مراجعه کند.

ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب، متخصص عمل‌های لیزری دیسک کمر و سیاتیک را در ادامه ببینید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج