پوشش بیمه‌ای هرسپتین کاهش دهنده رنج بیماران سرطانی


رافت، گفت: بیمه بودن هرتین بسیار مهم است و بیماران می‌توانند راحت‌تر به دارویی که نیاز دارند و موثر است، دسترسی داشته باشند.

پوشش بیمه‌ای هرسپتین کاهش دهنده رنج بیماران سرطانیبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،جهانگیر رافت آنکولوژیست، در ارتباط با درمان دارویی بیماران مبتلا به سرطان سینه، گفت: برای آن دسته از بیماران که بیماری آن‌ها عود نکرده باشد و در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان دارویی وجود دارد.

او افزود: این دسته از بیماران مبتلا به سرطان سینه، این شانس را دارند که بیماری را با دارو کنترل کنند.

رافت با تاکید بر اینکه در علم پزشکی واژه‌ای به نام درمان قطعی وجود ندارد، تصریح کرد: بررسی‌ها و آمار‌ها نشان داده است که تعداد بسیار زیادی از بیماران سرطان سینه با دارو درمان می‌شوند.

این آنکولوژیست، در ارتباط با داروی هرسپتین، گفت: این دارو بسیار موثر و کمک کننده است و بیماران دریافت کننده این دارو، به بهترین شکل ممکن با هرسپتین مداوا می‌شوند.

رافت با عنوان این مطلب که تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد مبتلایان به سرطان پستان دارای گیرنده داروی هرسپتین هستند، افزود: نوع ایرانی این دارو تفاوتی با مشابه خارجی ندارد و اثرگذاری هر دو دارو تقریبا یکسان و برابر است.

او در خصوص اهمیت داروی هرسپتین برای بیماران مبتلا به سرطان، گفت: ما تابع یک سری از گایدلاین‌ها و راهنما‌های بالینی بین المللی هستیم. مانند) NCI , NCCN ,... که استاندارد‌های درمانی را تعریف می‌کنند کرده اند و ما می‌بایست بر اساس همین راهنما‌های بالینی، اقدام کنیم.

پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید

رافت با اشاره به پوشش بیمه‌ای داروی هرسپتین، افزود: بیمه بودن این دارو بسیار مهم است و بیماران می‌توانند راحت‌تر به دارویی که نیاز دارند و موثر است، دسترسی داشته باشند.

این آنکولوژیست در ارتباط با شیوع سرطان سینه در ایران، گفت: آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این نوع سرطان در کشور وجود ندارد، اما آنچه مسلم است اینست که شیوع بالایی دارد و به عنوان اولین سرطان شایع در زنان شناخته می‌شود که آمار ابتلا به آن رو به افزایش است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!