تنها موسسه آموزش عالی کلات پس از 10 سال فعالیت در آستانه تعطیلی


تنها موسسه آموزش عالی کلات پس از 10 سال فعالیت در آستانه تعطیلی

رئیس دانشگاه پیام‌نور کلات گفت: متاسفانه ادامه فعالیت دانشگاه پیام‌نور کلات به عنوان تنها موسسه آموزش عالی شهرستان به دلیل نداشتن ساختمان در آستانه تعطیلی قرار گرفته از این رو نیازمند کمک خیران هستیم.

عباس حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: دانشگاه پیام‌نور شهرستان کلات از سال 1388 با سه رشته مدیریت بازرگانی، روانشناسی و علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری راه‌اندازی شد و فعالیت خود را آغاز نمود.

وی ادامه داد: سال 92 دانشگاه پیام‌نور کلات 480 نفر دانشجو داشت ولی اکنون نه تنها این تعداد به 320 دانشجو کاهش یافته، بلکه بعد از گذشت 10 سال همچنان فقط همان سه رشته در این دانشگاه دایر است.

حشمتی بیان کرد: متاسفانه ادامه فعالیت دانشگاه پیام‌نور شهرستان کلات به دلیل نداشتن ساختمان با مشکلات جدی مواجه شده است، سال گذشته از سوی هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان خراسان رضوی هشدار داده شده که اگر طی یک سال آینده ساختمان دانشگاه تامین نشود، پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور کلات متوقف خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کلات افزود: وقتی دانشگاه پیام‌نور در شهری تاسیس می‎شود از موسس و دانشگاه تعهداتی گرفته می‎شود، که در همین خصوص هیئت موسس باید به مدت دو سال حقوق کارمندان و همچنین فضای آموزشی را با تجهیزات مناسب تامین کنند، اما تاکنون نه تنها این فضا توسط هیئت موسس تامین نشده بلکه طی 10 سال فعالیت خود دانشگاه نیز به دلیل عدم توانایی مالی نتوانسته ساختمان مورد نیاز را تامین کند.

وی اظهار کرد: وزارت علوم در هر استان نماینده‎ای دارد و نماینده استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مستقر است و همه ساله پس از بازدید از موسسات آموزش عالی نظر خود را اعلام می‎کند.

حشمتی گفت: متاسفانه مشکل تامین ساختمان 10 سال است که همچنان همراه دانشگاه پیام‌نور کلات باقی مانده و موجب شده در آستانه تعطیلی قرار بگیرد، از سویی به دلیل نیاز به اعتبار دو میلیارد تومانی توان مالی دانشگاه به اندازه‌ای نیست که بتواند ساختمان را احداث کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کلات بیان کرد: در حال حاضر این دانشگاه مدرسه‎ شریعتی را با 40 سال قدمت که آموزش و پرورش مدتی بود از آن استفاده نمی‎کرد به صورت اجاره‎ای در اختیار گرفته و پس از مرمت و صرف یک سری هزینه‎ها در آن استقرار دارد.

وی عنوان کرد: فضای فعلی اجاره‎ای است و اصلا در شان دانشجو و دانشگاه نیست، اگر چه رایزنی‎های بسیاری داشتیم که از توان خیران کمک بگیریم اما موفق نشدیم و همکاری خوبی صورت نگرفت چرا که آن‌ها ترجیح می‎دهند در بخش‎های دیگر این هزینه را بکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته