اقامه نماز جماعت در 2500 مدرسه گیلان


اقامه نماز جماعت در 2500 مدرسه گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اقامه نماز جماعت در 2500 مدرسه استان، گفت: در برخی مدارس شبانه روزی استان علاوه بر نماز ظهر، نماز صبح هم به جماعت اقامه می شود.

نادر جهان آرای امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مدرسه یکی از موثرترین حوزه ها در ترویج فرهنگ نماز است، اظهار کرد: اقامه نماز وحدت، سلامت اخلاقی و تعالی فرد را بالا می برد.

وی با اشاره به تلاش بیشتر برای ترویج نماز جماعت در مدارس، افزود: آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد در ترویج اقامه نماز جماعت است.

جهان آرای با اشاره به محورهای شش گانه در آموزش و پرورش، بیان کرد: نماز در حوزه تعلیم و تربیت عبادی – اخلاقی است و در این راستا طرج جامع تقویت نماز در مدارس به کلیه مناطق استان ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اقامه نماز جماعت در ۲۵۰۰ مدرسه استان، گفت: در برخی مدارس شبانه روزی استان علاوه بر نماز ظهر، نماز صبح هم به جماعت اقامه می شود. تاکنون پیش اجلاسیه نماز در بیش از ۷۰ درصد شهرستان های استان برگزار شده است.

در ادامه حجت الاسلام حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به نقش مدارس در شکل گیری شخصیت دینی فرزندان، اظهار کرد: اگر معلمین و مدیران هم با دانش آموزان در صفوف نماز جماعت حضور یابند، دانش آموز هم به اقامه نماز جماعت راغب می شود، اولیای مدارس بدانند هرگونه دوگانگی و تضاد در مدارس باعث دلسرد شدن دانش آموزان می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...