انحراف‌های اجتماعی منشاء آسیب‌های فرهنگی کشور است


انحراف‌های اجتماعی منشاء آسیب‌های فرهنگی کشور است

سمنان- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: منشاء آسیب‌های فرهنگی و چالش‌های پیش رو در این بخش انحراف‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور عصر شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف باید در کشور نهادینه شود و با این راهبرد می‌توان برای مقابله با بسیاری از آسیب‌ها اقدام کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود فرهنگ‌های ناب دوره‌های گذشته به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود و حوزه‌های علمیه خواهران این آمادگی را برای همکاری در بخش فرهنگی با دستگاه‌های مربوط دارد.
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: مساله اصلاح فرهنگ‌های غیرارزشی در کشور نیازمند روش است و با راهبردهای علمی و اسلامی باید برای توسعه فرهنگی کشور اقدام کرد.
بهجت پور تصریح کرد: گفتمان‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به رویکردهای اسلامی در حوزه‌های علمیه بحث و تبادل نظر می‌شود و اندیشمندان با تکیه بر رویکردهای ناب اسلامی برای تبیین فرهنگ ناب اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ مهم‌ترین اصل در بین دستگاه‌های اجرایی باید باشد اظهار داشت: در صدر اسلام با وجود دشمنی‌ها اما پیامبر(ص) به خوبی توانستند ارزش‌های ناب اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.
مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور گفت: روحانیان به عنوان یکی از اقشار جامعه همواره در صف اول حمایت از نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و این رویکرد مهم اکنون در کشور فرهنگ شده است.
در این نشست حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران کل و مسئولان بخش فرهنگ استان حضور داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به منظور شرکت در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سمنان، بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران و حضور در نشست فصلی مدیران حوزه‌علمیه خواهران استان برلی ۲ روز به این استان سفر کرده است.
استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است که بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.
بیش از ۱۰۰ هزار طلبه خانم در سه سطح مختلف در بیش از ۵۰۰ مدرسه حوزه‌ علمیه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۸۰ هزار طلبه خانم از حوزه‌های علمیه کشور دانش آموخته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر