اپیدمی آنفولانزا در زنجان


اپیدمی آنفولانزا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان 25 درصد است و شاهد اپیدمی آنفولانزا هستیم، گفت: بر همین اساس از هر پنج نفر احتمال بیمار شدن یک نفر وجود دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان زنجان عصر امروز با بررسی موضوعات مختلف فرهنگی از جمله مباحث مربوط به شیوع بیماری آنفولانزا و وضعیت استان در ارتباط با این بیماری برگزار شد.

در این جلسه همچنین وظایف دستگاه‌های مختلف در ارتباط با ارائه آموزش‌های لازم و همچنین پیشگیری از وقوع آن تشریح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت استان در ارتباط با بیماری آنفولانزا بیان کرد: وقوع ایپدمی آنفلوانزا غیرقابل پیش‌بینی است و دارای سرعت و وسعت بسیار بالایی است.

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز دچار اپیدمی آنفولانزا شده‌ایم، بیان کرد: البته واکسن این بیماری به اندازه کافی در استان وجود دارد و آموزش‌های تخصصی و عمومی نیز به حد کافی ارائه می‌شود و نگرانی در ارتباط با واکسن و دارو نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان شیوع این بیماری در استان 25 درصد است، تصریح کرد: بر همین اساس از هر پنج نفر احتمال بیمار شدن یک نفر وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت استان زنجان نسبت به استان‌های همجوار بهتر است، افزود: تعداد افراد بستری شده در زمینه این بیماری 226 نفر است که در این حوزه نیز وضعیت استان مطلوب است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با بحث داروهای خاص استان به داروخانه شهید رجایی وابسته است که همین امر دارای گردش مالی 40 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی به صورت سالانه است، افزود: اگر داروخانه هلال احمر نیز چنین خدماتی ارائه دهد، امور دارویی مردم تسهیل خواهد شد.

قزلباش همچنین در ارتباط با تغییر وضعیت داروخانه هلال احمر از شبانه به روزانه گفت: توجیهی برای تغییر وضعیت داروخانه هلال احمر از نظر ما وجود ندارد، چرا که این داروخانه پوشش خوبی برای بخشی از شهر زنجان است.

داروخانه هلال‌احمر داروهای خاص بیماران را تأمین کند

استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: فردا دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در بحث ثبت‎نام از کاندیداهای مجلس در چهار حوزه انتخابیه آغاز می‌شود.

فتح‌الله حقیقی با تأکید بر تقویت مقوم‌های وحدت در انتخابات بیان کرد: انتخابات گذشته آسیب شناسی شده و بر اساس آن در تلاش هستیم که کسی در انتخابات تماشاچی نباشد، چرا که انتخابات مسئله ملی بوده و بازتاب آن بین‌المللی است و در این راستا اقبال مردم به هر کاندیدایی باشد، مجریان امانتدار آن خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به بحث بیماری آنفولانزا و مباحث پیرامونی آن افزود: آنفلوانزا موضوع جدیدی نیست و هرساله این بیماری در مواقع خاصی سرایت دارد و باید در این حوزه اطلاع‌رسانی لازم انجام شود و آموزش‌های درست به مردم ارائه شود.

استاندار زنجان در ادامه به بحث تامین داروی بیماران خاص از سوی داروخانه هلال‌احمر تأکید کرد و در ارتباط با اردوگاه ماده 16 زنجان نیز گفت: اردوگاه ماده 16 و غربالگری معتادین و کارتن خواب‌ها باید به صورت جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط پیگیری شود.

متکدی دارای خانه 2 واحدی در زنجان

معاون شهردار زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر ارائه کرد و گفت: مکانی در خیابان 17 شهریور به منظور جمع‌آوری متکدیان پیش‌بینی شده است که پس از غربالگری، معتادان به دستگاه‌های مرتبط تحویل داده می‌شوند.

غلامحسن احمدی با اشاره به اینکه متکدی به معنای واقعی در زنجان وجود ندارد و متکدیان زنجانی دارای خانه و زندگی هستند، گفت: حتی مواردی هم وجود دارد که متکدی خانه دو واحدی هم دارد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز با اشاره به رسالت حوزه هنری در تولید فیلم کوتاه گفت: به نظر می‌رسد فیلم کوتاه یکی از اثر گذارترین آثار در زمینه کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

امیر نعمتی به رویکرد حوزه هنری در تولید فیلم‌های 100 ثانیه‌ای اشاره کرد و گفت: در این راستا و با موضوع آسیب‌های اجتماعی آثار قابل در استان تولید شده است.

وی با اشاره به اختصاص 60 میلیون تومان از طریق استان و 50 میلیون تومان از طریق وزارت کشور برایس تولید فیلم کوتاه، بیان داشت: 28 فیلم کوتاه با اختصاص اعتبارات لازم در استان زنجان تولید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این کارگروه از برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب زنجان، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان، دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر داد و گفت: دهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه برگزار می‌شود.

فاطمه کرباسی از حضور ۲۸۰ ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب زنجان خبر داد و گفت: ۲۲۰ غرفه برای نمایشگاه کتاب ناشران در نظر گرفته شده و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز در قالب ۱۵ غرفه برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۳۰ رسانه استان زنجان تا کنون درخواست شرکت در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان را داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟