همایش مجسمه‌سازی در مشهد پایان یافت


همایش مجسمه‌سازی در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- نخستین همایش مجسمه‌سازی مفاخر مشهد عصر شنبه طی مراسمی به کار خود پایان داد.

دبیر همایش مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد در این مراسم گفت: این همایش در راستای بهبود سیما و منظر شهری با جانمایی المان‌های دایمی و با هدف تجلیل از مقام والای شهدا و مفاخر فرهنگی و علمی شهر از ابتدای آذر ماه با هنرنمایی ۲۰ مجسمه‌ساز آغاز شد.
صدرا یوسفی افزود: در این همایش ۲۰ مجسمه از چهره‌های مفاخر و شهدا توسط استادان مجسمه‌سازی از جمله هادی ضیاءالدینی، ربین حیدری، علی چراغی، علی لوایی، نادر قشقایی، جعفر نجیبی، ملک دادیار گروسیان، قدرت‌الله معماریان، ابراهیم پاپی‌راد، محمدحسین خیرآبادی، زهرا موسوی‌اصل، علیرضا قدمیاری، هادی عارفی‌منش، فردین اسفندیاری، یاسر حسینی، هاشم شفیعی، عطا صحرایی، مهدی وثوق، نادیا جوادی و مرتضی دستجردی ساخته‌ شد.
وی ادامه‌ داد: در این مراسم چهره استاد محمد رضا حکیمی دین پژوه، حسین زهرشیدی پیشکسوت معماری و هنرهای سنتی، شفیعی کدکنی شاعر و ادیب، علی رواقی ادیب و قرآن‌پژوه، انوشیروان ارجمند پیشکسوت تئاتر، استاد حسین ترمه‌چی نقاش، عماد خراسانی و مهدی اخوان ثالت از شاعران خراسانی، عباس اخوین استاد خوشنویسی، پهلوان محمد خادم، رضا سعیدی بازیگر و منصور نریمان پیشکسوت موسیقی ساخته شد.
وی گفت: همچنین چهره شهدای این شهر از جمله شهید علی اندرزگو، شهید فرامرز عباسی، شهید محمود کاوه، شهید پرویز حبرانی، شهید محمود صارمی، شهید ابراهیم فخرایی، شهید موسی نامجو و شهید نورعلی شوشتری برای جانمایی و نصب در سطح شهر ساخته شد.
سرپرست سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: فراخوان نخستین همایش مجسمه‌سازی مفاخر و شهدای مشهد مهر ماه امسال منتشر شد.
محمد محسن مصحفی افزود: هنرمندان حاضر در این مراسم براساس رزومه و سوابق هنری مرتبط انتخاب شدند و از روزهای دوم تا نهم آذر ماه نسبت به طراحی و ساخت چهره مفاخر و شهدا اقدام کردند.
وی ادامه داد: این همایش با هدف معرفی مفاخر و چهره‌های شاخص مشهد، با استفاده از آرایه‌های هنری، توسعه فعالیت‌های هنر شهری و فراهم آوردن شرایط آفرینش اثر هنری توسط هنرمندان برگزار شد و تندیس‌های ساخته‌ شده به مرور در سطح شهر جانمایی و نصب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس