روستای وسکاره رودهن


روستای وسکاره در چهار کیلومتری شمال شهر رودهن و دردامنه های رشته کوههای جنوبی البرز واقع شده است.این روستا با جمعیتی حدود 350 نفر که ازآن می توان به یکی از زیباترین روستاهای بخش رودهن و شرق تهران نام برد که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. روستای وسکاره از دو بافت قدیم و جدید […] نوشته روستای وسکاره رودهن اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

روستای وسکاره در چهار کیلومتری شمال شهر رودهن و دردامنه های رشته کوههای جنوبی البرز واقع شده است.این روستا با جمعیتی حدود ۳۵۰ نفر که ازآن می توان به یکی از زیباترین روستاهای بخش رودهن و شرق تهران نام برد که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. روستای وسکاره از دو بافت قدیم و جدید (شهرک امام خمینی)تشکیل شده و شغل اکثر اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است و گیلاس، زردآلو، گردو، سیب، آلبالو و صیفی جات بیشترین محصولات کشاورزی و زراعی این روستا را شامل می شود.

روستای وسکاره رودهن

این روستا طبق گفته بزرگان و افراد قدیمی از قدمت زیادی برخوردار است که چندین بنای تاریخی از جمله آخور اسب رستم وحمام تاریخی روستا و ازهمه مهمتر یک خانه قدیمی با قدمت تقریبی ۳۰۰ سال در این روستا به چشم می خورد.این خانه دو طبقه متعلق به فردی به نام حاج زمان بیگ بوده که بعدها به نایب السلطنه برادر ناصر الدین شاه قاجار فروخته شد و به عنوان شکارگاه مورد استفاده قرار می گرفت که بعد از گذشت چندین سال همچنان به مانند نگینی درخشان در بافت قدمی روستا چشم نوازی می کند.

از مهمترین و بزرگترین افتخارات روستای وسکاره رودهن میتوان به تقدیم ۱۸ شهید در دوران جنگ تحمیلی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برد.

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

روستای وسکاره رودهن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟