زنان نقش کلیدی در تحقق راهبرد جامعه‌پردازی اسلامی دارند


زنان نقش کلیدی در تحقق راهبرد جامعه‌پردازی اسلامی دارند

سمنان- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: زنان نقش کلیدی و محوری در تحقق راهبرد دولت‌سازی اسلامی و جامعه پردازی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور روز یکشنبه در حاشیه سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: گام دوم انقلاب حرکتی به سمت شکل گیری تمدن اسلامی است که برای تحقق این راهبرد باید دولت سازی اسلامی و سپس جامعه پردازی اسلامی شکل بگیرد و زنان نقش کلیدی در این زمینه دارند.

وی بیان کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند که بر نیم دیگر جامعه نیز موثر هستند و آمار نشان دهنده نقش و ظرفیت زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و باید استفاده از این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بهجت‌پور ادامه داد: ملت ایران با انقلاب، برگی زرین در تاریخ کشور رقم زدند و پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها را به عنوان هویت کشور تعریف کردند.

وی افزود: بعد از تعریف ارزش‌ها و هویت ایرانی- اسلامی اکنون گام بعدی تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن ارزش‌هاست که جامعه پردازی اسلامی لازمه حرکت در مسیر درست است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، توسعه و ارتقای کیفیت آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و در گام اول حوزه‌های علمیه تربیت یک طلبه به ازای هر ۱۰ هزار نفر را در کشور هدفگذاری کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار طلبه خانم در سه سطح مختلف در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مشغول به تحصیل و بیش از ۸۰ هزار طلبه خانم دانش‌آموخته هستند.

وی یادآور شد: زنان حوزوی با توجه به مهارت و آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند ظرفیت به کارگیری در پست‌های مدیریتی را دارند و می‌توان از این ظرفیت در پست‌های مدیریتی کشور بهره گرفت، اکنون از ظرفیت زنان حوزوی بیشتر در آموزش و پرورش استفاده شده است.

وی ابراز داشت: اکنون در تمام سطوح مدرسه‌های حوزه علمیه خواهران سطح دو کشور، از مدیران گرفته تا معاونان و استادها از ظرفیت بانوان دانش‌آموخته حوزه علمیه استفاده می‌شود.

بهجت‌پور خاطرنشان کرد: ۵۰۰ مرکز حوزه علمیه خواهران در کشور وجود دارد که به جز یک یا دو پست تمام مسئولیت‌ها و پست‌ها از ظرفیت زنان حوزوی استفاده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در استان‌ها از ۶ نیروی کادری، چهار معاونت از خانم‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: براساس آمار بیراه نیست عنوان کنیم ۸۰ درصد حوزه‌های علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی زنان حوزوی اداره می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به منظور شرکت در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سمنان، بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر استان و حضور در نشست فصلی مدیران حوزه‌ علمیه خواهران استان، روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به این استان سفر کرده است.
استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است و بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان