وزیر صنعت از افزایش آمار تولیدات کشور خبر داد


وزیر صنعت از افزایش آمار تولیدات کشور خبر داد

ایران اکونومیست- وزیر صنعت، معدن و تجارت : با توجه به رصد و پایش مستمر آمار تولیدی کشور، خوشبختانه در 7 ماه امسال عموم تولیدات کشور افزایشی بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد مواجه شده‌اند.

وزیر صنعت از افزایش آمار تولیدات کشور خبر داد

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ آقای رضا رحمانی افزود: با تدابیر اتخاذ شده، کسری تولید آلومینیوم قطعا تا پایان سال جبران می‌شود و حوزه خودرو نیز با اصلاحات انجام شده در این صنعت و تامین نقدینگی مورد نیاز آن، شرایط خوبی را پیش روی خود می‌بیند.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال اقدامات بسیار خوبی در حوزه ساخت داخل، معادن و صنایع معدنی و...، در سطح کشور انجام شده است که می‌تواند به توسعه مناطق مختلف سرزمینی ما بیش از پیش کمک کند و ضرورت دارد به اطلاع مردم کشورمان برسد.
رحمانی با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی مورد نیاز واحد‌های صنعتی تصریح کرد: هدایت بخشی از نقدینگی موجود در سطح جامعه که بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان است به سمت تولید، در عمل می‌تواند دست آورد‌های بزرگی را برای بخش تولید کشورمان رقم بزند.
برنامه ریزی و اقدام برای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار کشور گفت: این برنامه با لحاظ ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی مناطق و استان‌های مدنظر در دستور کار است و خوشبختانه گام‌های عملی خوبی نیز در این خصوص نیز برداشته شده است.
رحمانی افزود: در فاز نخست این طرح که در چارچوب محور‌های ۷ گانه اقدامات وزارت صمت در سال جاری اجرایی می‌شود، ۱۲ استان براساس شاخص‌های محرومیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری مورد توجه خواهند بود.
وی ادامه داد: معیارهایی، چون سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت، نرخ بیکاری، تعداد کارگاه‌ها و معادن و همچنین تعداد شاغلین در بخش صنایع و معادن در طرح توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار مدنظر هستند.
وزیر صمت تاکید کرد: در این طرح مولفه‌های مورد نظر شامل توجه به طرح‌های نیمه تمام صنعتی و صنایع معدنی، فعالیت‌های معدنی و زمین شناسی مناطق، تامین زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی، احیا واحد‌های راکد و نیمه فعال، اجرای طرح‌ها با سرمایه گذاری جدید و پروژه‌های توسعه‌ای است.
رحمانی اضافه کرد: راهبرد اصلی طرح توسعه صنعتی، معدنی و تجاری مناطق محروم و کم برخوردار متوجه محورهایی، چون آمایش صنعتی، معدنی و تجاری مناطق، رعایت اولویت‌ها و اصلاح زیر ساخت‌ها و همچنین تکمیل حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید استان‌های مورد نظر این طرح است.

خبرگزاری صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا