هشدار فلسطین نسبت به تداوم هدفمند هتک حرمت به مقبره اسلامی «الرحمه»


هشدار فلسطین نسبت به تداوم هدفمند هتک حرمت به مقبره اسلامی «الرحمه»

کمیته نظارت بر مقابر اسلامی در فلسطین نسبت به هدف قرار گرفتن مقبره اسلامی و تاریخی «باب الرحمه» و تکرار حملات شهرک نشینان صهیونیست با حمایت پلیس اشغالگر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مهندس «مصطفی ابوزهره» رئیس کمیته نظارت بر مقابر اسلامی به «القدس» گفت: تجاوزات و حملات به مقبره تاریخی و اسلامی «باب الرحمه» ادامه دار و خطرناک است. این طمع کاری شهرک نشینان رژیم صهیونیستی باعث درگیری بین ساکنان شهر قدس و متجاوزان شهرک نشین خواهد شد.

ابوزهره تاکید کرد: نیروهای اشغالگر هر هفته به طور منظم به نقض هدفمند حریم این مقبره اقدام می کنند که اقدام احساسات ساکنان قدس و همه فلسطینی ها را تحریک می کند.

وی ادامه داد: مقبره باب الرحمه یک مکان دینی و تاریخی و جغرافیایی است و مدفن شماری از صحابه از جمله «عباده بن الصامت» و «شداد بن اوس» و صدها نفر دیگر که با صلاح الدین ایوبی در آزاد سازی این شهر از دست صلیبیان شرکت داشتند، است.

رئیس کمیته نظارت بر مقابر اسلامی گفت: این مقبره برای اجرای تعدادی از طرح های صهیونیستی از جمله طرح معروف قطار هوایی قصد دارند تا بخش هایی از آن را تصاحب کنند، به همین دلیل به نقض حریم آن اقدام کردند.

ابوزهره گفت: هتک حرمت به این مقبره جایز نیست، شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر اجازه ورود و لگدمال کردن قبور و رقص و پای کوبی در این مکان را ندارند. این اقدامات در اسلام پذیرفتنی نیست، زیرا نگه داشتن حرمت اموات در اسلام واجب است.

گفتنی است، شهرک نشینان صهیونیستی روز گذشته(شنبه 9 آذر) به مقبره باب الرحمه در کنار دیوار شرقی مسجد الاقصی حمله بردند. این حمله همزمان با اقدام کمیته نظارت بر مقابر اسلامی برای نظافت این مقبره انجام گرفت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان