شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان


از آنجایی که امروزه بیشتر مادران و پدران به دلیل داشتن رژیم غذایی نامطلوب فرزندانشان نگران کوتاه ماندن قدشان هستند در صدد این موضوع هستند که چگونه به رشد بهتر قد کودکشان کمک کنند که در این صورت به مصرف مکمل هلی دارویی و غذایی روی می آورند که شربت آرژیتال از یکسری مکمل های دارویی می باشد که از آن در جهت رشد بهتر قد کودکان و جلوگیری از عدم رشد قدی...

از آنجایی که امروزه بیشتر مادران و پدران به دلیل داشتن رژیم غذایی نامطلوب فرزندانشان نگران کوتاه ماندن قدشان هستند در صدد این موضوع هستند که چگونه به رشد بهتر قد کودکشان کمک کنند که در این صورت به مصرف مکمل هلی دارویی و غذایی روی می آورند که شربت آرژیتال از یکسری مکمل های دارویی می باشد که از آن در جهت رشد بهتر قد کودکان و جلوگیری از عدم رشد قدی آنها کمک شایان می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

همانطور که می دانید امروزه مکمل های بیشماری در جهت رفع و درمان قد کوتاهی کودکان وجود دارد که هر کدام می توانند به نوبه خود دارای تاثیراتی قابل توجهی باشند، اگر می خواهید کودکتان از رشد قدی خوبی برخوردار باشد در مرحله اول سعی کنید به تغذیه او توجه داشته و سپس رو به مصرف مکمل های افزایش قد بیاورید چرا که افزایش قد کودکان با راه های طبیعی و تامین ویتامین مورد نیاز از طریق غذا خوردن می تواند گزینه ارزان و سالم تری باشد.

شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان
شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

از آنجایی که این مکمل های افزایش رشد قد کودکان دارای جایگاه خاصی می باشد باید گفت که همیشه دلیل کوتاه قد ماندن کودکان ناشی از عمل نکردن هورمون رشد آنها نمی باشد چراکه ممکن است کودکی دارای ترشح رشد هورمونی خوبی باشد اما باز هم قد کوتاهی داشته باشد که علت آن می تواند متفاوت باشد.

در واقع باید گفت که اینگونه مکمل ها مانند شربت آرژیتال فقط برای کودکانی مناسب می باشد که از هورمون رشدی خوبی برخوردار نیستند، تحقیقات نشان داده است که بیشتر دلیل کوتاه قدی کودکان مربوط به هورمون رشد آنها می باشد که با تحت درمان قرار گرفتن به میزان ۵ الی ۷ سانت به قدشان افزوده می شود.

شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

شربت آرژیتال چیست و چه کاربرد هایی دارد

این شربت برای پیشگیری از کوتاه ماندن قد کودکان و رشد هر چه بهتر و بیشتر آنها مورد مصرف قرار می گیرد، در بسیاری از مواقع کوتاهی قد کودکان به دلیل عدم دریافت کافی ویتامین و پروتئین های ضروری بدن می باشد که ممکن است تنها مصرف مواد غذایی تامین کننده این مواد ضروری نباشد از این رو نیاز به مصرف مکمل هایی کمکی است که نیاز های بدن را برای رشد کامل کودکان فراهم نماید، که شربت آرژیتال هم به همین منظور برای کودکان تهیه شده است.

این شربت به دلیل دارا بودن هورمون رشد یا همان ال آرژنتین که از دسته اسید آمینه های نیمه ضروری می باشد که که نقش مهمی در رشد عضلات دارد، در واقع از مهم ترین وظایفی که بر روی دوش این ماده در بدن است شامل:

حمایت کردت از کلسترول خوب بدن تنظیم متابولیسم چربی تنظیم سطح و میزان نمک موجود در بدن رهاسازی هورمون رشد کمک به بهبود سیگنال های سلول های عضلانی

شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

از این رو با مصرف شربت آرژیتال باعث می شود استخوان ها به بالاترین میزان رشد خود برسند، در واقع این شربت تحت لیسانس شرکت هلث اید انگلستان تولید و بسته بندی می شود.

نکته: توجه داشته باشید که مصرف شربت آرژیتال و هر گونه مکمل دیگر افزایش قد قادرند قد کودک را افزایش دهند اما در مقابل کودک دچار بلوغ زود رس خواهند شد، که این موضوع باعث می شود تا دوره رشد کودک بسیار کوتاه شود و رشد استخوانی آن هم به صورت زود رس بسته شود. به همین دلیل قبل از اینکه شروع به مصرف اینگونه مکمل ها بپردازید بهتر است حتما از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و از دادن آن به صورت خودسرانه به کودکتان جدا خودداری نمایید.

نحوه و مقدار مصرف

مقدار مصرف صحیح این شربت باید توسط پزشک تعیین شود و همچنین میزان مصرف آن برای هر کودکی متفاوت می باشد، معمولا مصرف شربت با توجه به سن آنها متفاوت می باشد، اما به طور معمول برای مصرف آن برای کودکانی که بین ۴ تا ۷ سال سن دارند روزانه ۳ میلی گرم و برای مصرف کودکان بالای ۷ سال روزانه ۶ میلی گرم می باشد.
شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

نکاتی مهم در مورد مصرف این شربت

توجه داشته باشید که در هنگام دادن این شربت به کودکان از حد توصیه شده تجاوز نکنید. اگر کودکان به هر یک از ترکیبات این شربت واکنش نشان داد فورا به پزشک خود اطلاع دهید. به دلیل اینکه برخی از دارو های دیگر می تواند بر روی عملکرد شربت آرژیتال اثر بگذارند لیست تمامی دارو های مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. قبل از شروع به استفاده از این شربت اگر کودکان دچار هر گونه بیماری می باشد حتما پزشک تان را آگاه کنید. اگر کودکتان بعد از مصرف این شربت دچار تنگی تنفس و کهیر شد از مصرف آن خودداری کنید و فورا کودک ها به مراکز درمانی برسانید. به هیچ عنوان این شربت را به عنوان جایگزین برای مصرف غذا استفاده نکنید، زیرا برای اینکه از مصرف این شربت بهترین نتیجه را دریافت کنید باید به تغذیه کودکان هم توجه ویژه ای داشته باشید.

شربت آرژیتال و شناخت کاربرد ها و میزان تاثیر آن در رشد قد کودکان

نکته آخر: همانگونه که پیشتر گفتیم مکمل های زیادی برای افزایش رشد کوکان وجود دارد که شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه نمایید، اما اگر شما می خواهید به صورت طبیعی به رشد قدی کودکتان کمک نمایید استفاده از برخی مواد غذایی مفید را مانند حبوبات، مغزها، گوشت، زرده تخم مرغ، سبزیجات و …. را فراموش نکنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات دارویی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟