توسعه گازرسانی به مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری شتاب گرفت


توسعه گازرسانی به مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری شتاب گرفت

شهرکرد-ایرنا-مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه شبکه گاز و گازرسانی در دولت دوازدهم در مناطق سخت‌گذر این استان شتاب گرفته است.

سیامک حیدری روز یکشبه در جریان دیدار مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری از طرح‌های گازرسانی استان افزود: با تراشه‌برداری ۳۰۰ هزار مترمکعبی سنگ در گردنه سخت گذر چهارطاق، شبکه انتقال گاز به ۱۹ روستای منج این شهرستان رسیده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال، مشعل گاز طبیعی در این منطقه سخت‌گذر و جنگل‌نشین روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

حیدری، تعداد جمعیت ساکن در منطقه منج را بیش از ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ساکنان ۶روستای دره اشگفت، دهنو بارز، شوار، حاتم آباد، دره باز، نصیرآباد بخش منج با اجرای ۱۸ کیلومتر شبکه گاز از منطقه دهدز استان خوزستان تا پایان سال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این طرح، امسال افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص و برای اجرای این طرح محدودیتی مالی وجود ندارد.

وی، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق یاد شده را هزینه‌بر و روند پیشرفت کار را کُند اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.
حیدری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود ۲۳ کیلومتر در قله و گردنه ذکر کرد و گفت: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چهارطاق به منطقه روستایی منج یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه‌برداری در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۶.۵ درصد اعلام کرد.
وی، اشتراک ۳۰۸ هزار و ۹۰۶ مشترک گاز در سطح استان را یادآورشد و گفت: ۳ هزار و ۳۱۱ مورد در سال به مجموعه مشترکان شرکت گاز استان افزوده شده است که از این تعداد ۲ هزار و۴۴۳ مورد شهری و ۸۶۸ مورد روستایی است.
حیدری، تعداد انشعابات نصب شده در سطح استان را ۱۸۱ هزار و ۵۳۱ انشعاب اعلام کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و ۵۸۰ مورد در سال جاری اجرا شده است.

مدیرکل بازرسی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به توسعه گازرسانی به مناطق محروم گفت: انتقال گاز به مناطق سخت‌گذر کوهستانی نشان عینی خدمات رسانی نظام جمهوری اسلامی به مناطق کمتر برخوردارست.

علی احمدی در جریان بازدید از عملیات گازرسانی به مناطق روستایی بخش منج شهرستان لردگان اظهار داشت : انتقال گاز طبیعی به مناطق سخت گذر کوهستانی دور افتاده استان در مناطق کوهستانی و جمعیت پراکنده برای اگر چه هزینه بالایی دارد اما نظام جمهوری اسلامی، وظیفه خود می‌داند همه مردم خدمت بدون منت کند و در اجرای طرحهای همسان سازی توزیع ثروت ملی و رعایت عدالت اجتماعی بین اقشار مردم مصمم است.

به گزارش ایرنا، بخش منج شهرستان لردگان در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها