آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟


آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟

عمل لیزیک و لازک جزو جراحی‌های پر کاربرد است که برای رفع مشکلات بینایی مثل نزدیک بینی، قوز قرنیه و … انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، با توجه به این که هزینه جراحی‌های زیبایی توسط بیمه پرداخت نمی‌شود، بعضی از شرکت‌ها عمل لیزیک و لازک را عمل زیبایی می‌دانند و هزینه‌ی آن را پرداخت نمی‌کنند.

بیمه تکمیلی چشم طرح جداگانه‌ای نیست، بلکه پوششی از بیمه تکمیلی است. در نتیجه افراد برای جبران هزینه‌های درمانی چشم باید بیمه‌نامه تکمیلی خریداری کنند.

به همین علت در این مطلب به منظور انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم، جبران هزینه‌ی جراحی‌های چشم، عینک، لنز و عمل لیزیک را در بیمه تکمیلی و بیمه‌های پایه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی

در بیمه تامین اجتماعی، هزینه لیزیک، لازک، داروهای مربوط به آن و همچنین لنز طبی پرداخت نمی‌شود و فقط هزینه عینک تا سقف بسیار کم و محدودی پرداخت خواهد شد.

در بیمه تکمیلی گروهی هم خدمات ارائه شده بر اساس قرارداد بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه مشخص می‌شود. اگر در قرارداد، پوشش رفع عیوب انکساری (مثل عمل لیزیک، لازک، عینک و …) در تعهد بیمه قرار بگیرد، این هزینه‌ها قابل جبران خواهد بود.

اما در بیمه تکمیلی انفرادی طرح‌های مشخصی وجود دارد و بررسی این که کدام شرکت هزینه عمل جراحی چشم را جبران می‌کند، امکان پذیر است. به همین علت در این مطلب به بررسی طرح‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی در شرکت‌های سامان، تعاون و sos پرداخته‌ایم تا در نهایت بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم را انتخاب کنیم.

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟

هزینه عمل لیزیک با بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان هزینه‌های عینک را پرداخت نمی‌کند. با توجه به این که لنز طبی جزو زیبایی محسوب می‌شود، این هزینه هم توسط بیمه سامان پرداخت نمی‌شود.

عمل لازک و لیزیک جزو پوشش عیوب انکساری است که در بیمه تکمیلی انفرادی سامان تحت پوشش قرار می‌گیرد. البته کاشت لنز ثابت جزو تعهدات بیمه نیست و نوعی عمل زیبایی محسوب می‌شود.

در بیمه‌های تکمیلی انفرادی آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک مثل عکس برداری از قرنیه و بینایی سنجی، به شکل محدودتری پرداخت می‌شود. اما در بیمه تکمیلی چشم سامان هزینه بینایی سنجی و OCT قبل از عمل لیزیک قابل جبران است.

در بیمه تکمیلی عمل لیزیک و لازک جزو پوشش عیوب انکساری محسوب می‌شود. بینایی سنجی جزو پوشش پاراکلینیکی ۱ و عکس برداری از قرنیه (OCT) جزو پاراکلینیکی ۲ است. سقف تعهد بیمه تکمیلی چشم سامان در طرح‌های مختلف به شرح زیر است:

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟

دوره انتظار این عمل ۳ ماه است و تنها افرادی که شماره چشم آن‌ها بیش از ۳ دیوپتر است می‌توانند از این پوشش استفاده کنند.

در بیمه تکمیلی اگر متقاضی، قبل از خرید بیمه مشکل یا بیماری خاصی داشته باشد، نمی‌تواند از آن پوشش بیمه‌ای استفاده کند. به همین دلیل در بیمه تکمیلی چشم ، برای پوشش رفع عیوب انکساری (عمل لیزیک و لازک) لازم است شماره چشم متقاضی بیمه صفر بوده و ضعیف نباشد. بیمه سامان برای بیمه کردن افرادی که چشمان ضعیفی دارند انعطاف بیشتری به خرج می‌دهد. به این ترتیب که اگر فرد درصد کمی ضعف چشم داشته باشد درصورت تایید پزشک معتمد بیمه، می‌تواند از پوشش رفع عیوب انکساری بهره‌مند شود.

سایر جراحی‌های چشم مثل آب سیاه و آب مروارید که صرفا جنبه درمانی دارند با بیمه تکمیلی سامان قابل پرداخت است. پوشش بیمارستانی بیمه تکمیلی این هزینه‌ها را جبران می‌کند.

بیمه سامان برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به ۳۰ مرکز درمانی قرارداد دارد.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی SOS

بیمه sos هزینه عینک و لنز را پرداخت نمی‌کند. پوشش پاراکلینیکی که شامل عمل لیزیک و لازک بوده در طرح بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود دارد. این بیمه هزینه لیزیک و لازک را برای چشم بالای ۳ دیوپتر و حداکثر تا سه میلیون تومان پرداخت می‌کند. همچنین هزینه آزمایش‌های قبل از انجام عمل مثل OCT و پنتاکم توسط بیمه sos قابل پرداخت است.

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پرداخت می‌کند؟

دوره انتظار عمل لیزیک و لازک در بیمه تکمیلی چشم sos سه ماه است. در بیمه sos شماره چشم متقاضی بیمه قبل از خرید آن باید صفر باشد در غیر این صورت نمی‌تواند از پوشش رفع عیوب انکساری استفاده کند.

این شرکت برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به ۳۰ مرکز درمانی قرارداد دارد.

بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم را ازکی بخریم؟

با توجه به این که در حال حاضر تنها بیمه سامان در طرح‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی خود پوشش رفع عیوب انکساری را جبران می‌کند و هزینه لیزیک چشم و لازک چشم در این بیمه قابل پرداخت است، شما می‌توانید به شکل آنلاین بهترین طرح این بیمه را در سایت ازکی خریداری کنید.

اگر به دنبال هزینه عمل لیزیک چشم ۹۸ هستید، می‌توانید از مشاوره‌های کارشناسانه ازکی استفاده کنید. ازکی به عنوان مرکز مشاوره و خرید آنلاین بیمه در زمینه ارائه خدمات بیمه‌های تکمیلی در قالب انفرادی، خانوادگی و گروهی فعالیت می‌کند. همچنین azki.com این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان بیمه‌ای متناسب با شرایط خود، بهترین بیمه درمان را انتخاب کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان