شهر کن، پذیرای اولین اکوموزه فرانسه


شهر کن، پذیرای اولین اکوموزه فرانسه

تهران- ایرنا- شهر کن در فرانسه به‌زودی میزبانی اولین موزه زیرآب در این کشور و مدیترانه را برعهده می‌گیرد.

در پی برگزاری جلسه شورای محلی شهر کن در ماه گذشته میلادی، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه اولین اکوموزه فرانسه در سال ۲۰۲۰ در این شهر برگزار می شود. شش اثر هنری از جیسون دیکرز تیلور (Jason deCaires Taylor) پیکرتراش انگلیسی در این اکوموزه به نمایش درمی آید. این آثار در آب غوطه‌ور شده و به پایین رانده می شوند تا به کف دریا رسند. هر یک از آثار، ۸ تن وزن و ۲ متر ارتفاع دارند و پیش بینی می شود که جملگی یک محوطه ۵۴ متری را بپوشانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی TheMayor.EU که تازه ترین تحولات در مورد شهرهای اروپایی را منتشر می کند، این اولین بار نیست که آثار این هنرمند که از فعالان زیست محیطی است، زیر آب نمایش داده می شود. وی تاکنون مسئول خلق بیش از یک هزار مجسمه آبی شناخته شده است. جیسون دیکرز تیلور در سال ۲۰۰۶ اولین موزه مشابه را در خلیج مولینر (Molinere Bay) در کشور گرانادا در دریای کارائیب افتتاح کرد.

هدف از این نوع هنر نو که آمیخته با زیباشناسی سنتی است، افزایش سطح توجهات به پاکی محیط زیست و نگرانی های مربوط به آن است. از اینرو، اکوموزه‌های جیسون دیکرز تیلور در سراسر جهان برگزار می‌شود تا بازتاب دهنده مشکلاتی جهانی باشد که موجودات ساکن زیر آب را تحت تاثیر قرار می دهند.

هر چند مجسمه های زیرآب می توانند به لحاظ مفهومی به عنوان یک موزه تلقی شوند، هر یک به طور مجزا حامل پیامی شخصی است. برگزاری اکوموزه‌ها بیش از آنکه یک بیان هنری باشد، به جاذبه ای گردشگری برای غواصان و عکاسان زیرآب تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا