انار اردستان نیازمند معرفی بیشتر است


انار اردستان نیازمند معرفی بیشتر است

کاشان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: انار این شهرستان به دلیل بازارپسندی و کیفیت در بازار کشور کم‌مانند است اما به دلیل معرفی نامناسب، مهجور مانده و برای رفع مشکل فروش باید معرفی و برجسته‌سازی صورت گیرد.

علی‌اکبر صالح روز یکشنبه در حاشیه جشنواره صد دانه یاقوت اردستان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برخی افراد هر سال حاصل دست‌رنج کشاورزان این شهرستان را با قیمت پایین خریداری کرده و در دیگر نقاط کشور به فروش می‌رسانند اما نامی از اردستان به میان آورده نمی‌شود که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان به هدف مورد نظر دست یافت.

وی بیان کرد: برای نمونه انار شهرستان تنوع زیاد و کیفیت بالایی دارد و محصولی بازارپسند است، اما به دلیل نبود بازاریابی، متولی قوی فروش و شناخته نشدن نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان اضافه کرد: انار منطقه به دلیل شرایط اقلیمی این شهرستان کیفیت و مرغوبیت بالایی دارد و به شهرهای اصفهان، تهران، استان‌های جنوبی و غربی کشور و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در معرفی این یاقوت سرخ خواهد داشت و می‌تواند این میوه بهشتی اردستان را زمینه‌ساز جذب گردشگر و رونق اقتصاد منطقه و کشاورزان کند، در این راستا در نظر داریم سال آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

صالح تشریح کرد: انار در اردستان انواع گوناگونی مانند شع ور ، شع‌ور ترش و شیرین پوسته نازک و قرمز، محله بازار، محال، کبودان، راهمیان، مهابادی و زواره دارد.

وی یادآور شد: یک هزار و ۹۲۲ هکتار باغ در شهرستان اردستان وجود دارد که به صورت میانگین از هر هکتار، هشت تن محصول برداشت می‌شود و این میزان تولید در کنار فروش در بازار، به رب انار و دیگر محصولات جانبی نیز تبدیل می‌شود.

جشنواره انار صد دانه یاقوت اردستان به مدت سه روز ادامه دارد و در آن ۲۰ غرفه نیز به نمایش محصولات صنایع دستی این شهرستان اختصاص داده شده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با وجود بیش از ۲۵ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی