تأکید مقام معظم رهبری بر تکریم آیت الله تألهی


تأکید مقام معظم رهبری بر تکریم آیت الله تألهی

استاندار همدان با بیان اینکه تکریم و قدرشناسی از بزرگان به ویژه اندیشمندان تأثیرگذار از کارهای ارزشمندی است که در استان همدان باب شده است، گفت: در دیدار مجریان کنگره با مقام معظم رهبری ایشان تأکید بر تکریم نقش و جایگاه آیت الله تألهی داشتند.

سیدسعید شاهرخی یکشنبه ۱۰ آذرماه در نشست هماهنگی اعضای شورای استانی کنگره آیت الله تألهی در همدان، بیان کرد: دستگاه های عضو کمیته نهایت همکاری را با مسئولان کمیته داشته باشند و از منابعی که در اختیار دارند، هزینه های خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: طبق برآوردی که با دبیرخانه کنگره انجام شد، مبلغی به آن اختصاص یافت که بخشی از آن به حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز شده است بنابراین کمیته ها منتظر اعتبار مستقل نباشند و کارها را از منابع خود انجام دهند چرا که لازم است هزینه های فراوانی را با بخش خصوصی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه این کنگره می تواند همدان را بیشتر به کشور معرفی کند، اظهار کرد: در برگزاری کنگره های این چنینی باید ببینیم چقدر می توانیم از الگوسازی برای نسل جوان بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه تبلیغات در معرفی الگوهای مثبت در جامعه اثرگذار است، اظهار کرد: با برگزاری این برنامه ها می توانیم الگوهای برتر به ویژه در عرصه عرفان را به جامعه معرفی کنیم.

وی در ادامه به سبقه عرفانی آیت الله تألهی اشاره کرد و گفت: ما باید بر این جنبه این عالم بزرگ متمرکز شویم و اگر مقالات همایش با این رویکرد انتخاب شده باشند می توان عرفان وی را به خوبی معرفی کرد چرا که نیاز است این مسئله برآیند اجتماعی داشته باشد.

مسئول کمیته علمی کنگره آیت الله تالهی نیز اظهار کرد: کار این کمیته در چهار محور اساسی زندگینامه، شخصیت عرفانی و اخلاقی و عبادی، شخصیت سیاسی و اجتماعی و خاطرات اسناد و عکس انجام می گیرد.

دکتر یعقوب محمدی فر در ادامه به فعالیت های این کمیته اشاره کرد و گفت: ویراستاری ۹ کتاب آیت الله تألهی به اضافه یک کتاب از خلاصه مقالات رسیده به کنگره و چاپ کل مقالات از اقدامات کمیته علمی است.

وی با بیان اینکه پس از اعلام‌ فراخوان مجموع ۵۰ مقاله به دبیرخانه رسید که تمامی آنها داوری علمی شدند، گفت: در نهایت ۴۰ مقاله کنگره راه یافت و اگر بتوانیم این مقالات را در نشریات علمی چاپ کنیم بازخورد کنگره بیشتر است و به معرفی شخصیت ایشان کمک فراوان خواهد کرد.

در ادامه مسئولان کمیته های مردمی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی گزارش کمیته های مربوطه را ارائه دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟