ویدیوی جنجالی آزار کودک زباله‌گرد/ متهم بازداشت شد+فیلم


در پی انتشار ویدئویی از آزار یک کودک زباله‌گرد، رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد که این سازمان به این موضوع ورود کرده و تا حصول نتیجه پیگیری‌های خود را ادامه خواهد داد.

آفتاب‌‌نیوز :

وحید قبادی دانا درباره انتشار ویدیویی از یک کودک زباله گرد که از سوی فردی به داخل سطل زباله انداخته می‌شود، گفت: متاسفانه این ویدیوی ناراحت‌کننده را بنده هم دیدم و بلافاصله دستور پیگیری دادم و تاکید کردم که بررسی شود که این ویدیو چه زمانی رخ داده و مربوط به کدام شهر است تا ما بتوانیم از این طریق و با پیگیری‌های قضایی با عاملان این اقدام برخورد کنیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ قبادی دانا در مورد انتشار این فیلم نیز گفت: اگر مشخص شود که انتشار این فیلم به قصد آزار این فرد بوده حتماً با سازندگان فیلم نیز برخورد خواهد شد.

تعداد بازدید : 72

رئیس سازمان بهزیستی همچنین درباره اینکه بهزیستی چه اقداماتی برای کودکان زباله گرد انجام داده به خبرگزاری ایسنا گفت: تاکنون اقدامات زیادی انجام شده اما در آخرین اقدامات‌مان با توجه به اینکه پیمانکاران شهرداری متولی بازیافت زباله‌ها هستند با مسئولان شهرداری تهران جلسه گذاشته و بنا شد تا اگر این پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند برخوردهای لازم با آنان صورت بگیرد.

فرد اهانت کننده بازداشت شد؟

مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز از بازداشت فرد اهانت کننده به کودک زباله‌گرد توسط دادستانی البرز خبر داد و گفت: این کودک فردا برای سپری کردن مداخلات روانی به سازمان بهزیستی تحویل خواهد شد.

ویدیوی جنجالی آزار کودک زباله‌گرد/ متهم بازداشت شد+فیلم

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تاسف از اقدام فرد جوانی که در یک ویدیویی، کودک زباله‌گردی را به داخل سطل زباله اندخته بود، گفت: بعد از انتشار این فیلم هنوز مشخص نبود که این اتفاق در کدام شهر و یا شهرستان صورت گرفته است. خوشبختانه دقایقی پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی دادستانی البرز خبر از دستگیری و بازداشت فرد اشاره شده داد و هم اکنون نیز این جوان دستگیر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بهزیستی از این جوان شکایت خواهد کرد یا خیر، گفت: با توجه به این که دادستانی به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است، دیگر نیازی به شکایت سازمان نیست و با توجه به شرایطی که این کودک زباله‌گرد داشته است وی فردا برای سپری کردن مداخلات روانی به سازمان بهزیستی تحویل داده خواهد شد. قطعاً سازمان بهزیستی نیز تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به این کودک انجام خواهد داد.

تکذیب دستگیری مرد کودک‌آزار

مدیر کل بهزیستی البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: امروز شاهدانتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت یک کودک کار بودیم ولی از آنجایی که مشخص نبود این اتفاق در کدام از شهرهای کشور اتفاق افتاده بهزیستی البرز برای بررسی موضوع ورود نکرد. خبرهایی مبنی بر دستگیری کودک آزار و تصویربردار در فضای مجازی منتشر شده که در صورت صحت مدعی العموم وارد اقدام می‌شود. بهزیستی البرز دستگیری این افراد در استان را تایید نمی‌کند ولی در صورت صحت خبر پیگیر رسیدگی به این اتفاق از سوی مدعی العموم خواهد بود. اگر این اتفاق در کرج افتاده باشد بهزیستی استان آمادگی پذیرش کودک برای ارایه خدمات مشاوره‌ای و روان درمانی را دارد و بدون شک دادستانی وی را برای انجام این اقدامات به بهزیستی ارجاع می‌دهد.

ورود دادستانی به ماجرا

حاجی رضا شاکری دادستان عمومی و انقلاب استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفته است: در رابطه با این موضوع، پرونده قضایی تشکیل شده است. این فرد خاطی هنوز دستگیر نشده اما دادستانی به این ماجرا ورود کرده است.

این درحالی است که برخی منابع خبری از دستگیری جوان اهانت کننده به کودک زباله گرد خبرداده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس