زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat


زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat

Raiden اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat محسوب می‌شود که دارای قدرت‌های فراطبیعی گوناگونی از جمله تله پورت، کنترل صاعقه و توانایی پرواز است.

زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، Raiden یکی از شخصیت‌های اصلی و قوی سری بازی‌های Mortal Kombat محسوب می‌شود که قدرت های ماورایی گوناگونی دارد و آن را دارای بدنی فناناپذیر معرفی کرده‌اند. اما با این تفاسیر Raiden چه زمانی می‌میرد؟! Raiden را می توان یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه بازی‌های مورتال کامبت دانست که در بازی مورتال کامبت نگهدارندهٔ قلمرو زمین عنوان خدای تندر را به خود اختصاص داده است. هم‌پیمانان او لیو کانگ و کانگ لاو هستند و در خط داستانی بازی؛ شانگ سونگ، شیناک، اوناگا، شائو کان و کوان چی از دشمنان اصلی او به‌شمار می‌روند. شخصیت Raiden دارای قدرت‌های فراطبیعی گوناگونی از جمله تله پورت، کنترل صاعقه و توانایی پرواز است. وی بصورت کاملا فناناپذیر ظاهر شده و خاطراتش از آغاز زمان شروع می‌شود!

جالب است بدانید که حتی اگر بدن Raiden نیز نابود شود پس از مدتی از نو دوباره شکل می‌گیرد. براساس گفته‌های جان توبیاس، خالق ریدن، شخصیت او از ۳ خدمتگزار لو پَن در فیلم «دردسر بزرگ در چین کوچک» ساخت سال ۱۹۸۶ به کارگردانی جان کارپنتر برداشت شده‌است. وقتی قلمروی زمین نوپا بود؛ ریدن محافظ اون محسوب می‌شد، او با خدای ارشد سرکش، شیناک (Shinnok) که آرزوی حکمرانی بر زمین رو داشت و به این منظور بر این قلمرو یورش برده بود؛ جنگید. از نتایج این جنگ این بود که تمدن سوسمار‌ها یا Saurian (که رپتایل از اونا محسوب می‌شد) نابود گردید و باقی مانده اونا به قلمرو دیگه‌ای که زاترا (Zattera) نامیده می‌شد؛ مهاجرت کردند.

زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat

ریدن شیناک با کمک خدایان ارشد، را شکست داد و لوح امیولت (Amulet) آن رل که منبع قدرت خداییش بود؛ گرفت. او خدای ارشد شیطانی رو به Netherrealm یا به عبارتی قلمروی زیرین تبعید کرد. ریدن همچنین لوح قدرت‌مند امیولت را در یه معبد سری به نام معبد عناصر که او در کوهستان نپال بنا کرده بود؛ قرار داد و ۴ خدا رو مامور به حفاظت از اون کرد که عبارت بودند از: خدای آتش، خدای آب، خدای باد فوجین (Fujin) و خدای زمین. وقتی ساب زیرو بزرگ بیهان که بعد‌ها با ماهیت نوب سایبات ظاهر شد، لوح امیولت رو بعد از میلیون‌ها سال برای کوان چی (Quan Chi) دزدید؛ ریدن روبروی او ظاهر شد و به او گفت تا وارد قلمرو زیرین شده و لوح امیولت رو برگرداند مبادا شیناک بوسیله آن خودش رل آزاد کند. ریدن قادر نبود که خودش اینکار رو انجام بده چرا که در قلمرو زیرین تمام قدرت خودش را از دست میداد. ساب زیرو همانطور که ازش خواسته شد؛ ماموریت خودش رو انجام داد و شیناک رو که یه خطر بود؛ نابود کرد.

Mortal Kombat X

هزاران سال پیش درست در زمانی که شیناک قصد سلطه پیدا کردن بر قلمرو‌ها را داشت، ریدن و خدایان ارشد او را شکست دادند. ریدن به تازگی از حمله‌ی Outworld به قلمرویش دفاع کرده بود و از ادغام این دو قلمرو جلوگیری کرده بود، با این حال، پیروزی هزینه‌ی زیادی به همراه داشت، چرا که بسیاری از متحدان نزدیک او در این نبرد کشته شدند. قدرت ریدن زمانی مورد آزمایش جدی قرار گرفت که شیناک از بند اسارت فرار کرده با ساماندهی Netherrealm حمله‌ای را به Earthrealm صورت داد، و این در حالی بود که Earthrealm تضعیف شده بود. در نهایت، ریدن موفق شد مجددا شیناک را زندانی کند و این بار او را در سنگ طلسم خودش حبس کرد. اما شایعات حاکی از آن بود که این طلسم که برای دهه‌ها در جایی امن نگهداری می‌شد ممکن است ربوده شده باشد.

زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat
Mortal Kombat ۱۱

پس از اسارت دوباره شیناک، ریدن در محل Jinsei Chamber حاضر شد به شکنجه دادن این خدای ارشد سقوط کرده پرداخت. ریدن با وجود این که هنوز به محافظت از Earthrealm متعهد بود، اما حالا افکار تاریکتری پیدا کرده بود، افکاری که ناشی از تباهی موجود در Jinsei به وجود آمده بود. او به شیناک اعلام کرد که دیگر رحمی نخواهد داشت و دشمنان ارث‌رلم را قبل از این که بتوانند به این قلمرو حمله کنند نابود خواهد کرد. ریدن شیناک را تهدید کرد که اولین فرد نیز خود او خواهد بود.

شیناک به او یادآوری کرد که قادر به کشتن یک خدای ارشد نیست، اما ریدن در پاسخ گفت که «سرنوشت‌هایی بدتر از مرگ وجود دارد» و سپس سر او را از بدنش جدا کرد. ریدن به سر قطع شده (اما زنده‌ی) شیناک گفت که او این سر را به نشانه‌ی اخطار به لیو کانگ در Netherrealm تحویل خواهد داد، و کمی بعد تلپورت شد. مدتی بعد کرونیکا، «نگهبان زمان» در اتاق ظاهر شد.

او به خاطر ناهماهنگی در توازن زمان که بعد از رویداد‌های Mortal Kombat X رخ داده بود از ریدن آزرده خاطر بود. او به شیناک نزدیک شد و به او گفت که کمان زمان به اراده‌ی او خم خواهد شد و تنها به مقداری زمان احتیاج است. کرونیکا که از ناآرامی‌های Earthrealm خسته شده بود، سعی در آوردن عصری جدید بر جهان داشت و برای رسیدن این هدف از انجام هیچ اقدامی دریغ نمی‌کرد.

اقدامات کرونیکا سبب شد تا زمان گذشته و حال با هم ادغام شود و ریدن زمان حال نیز به کلی محو شود و در مقطعی ریدن (گذشته) و لیو کانگ جوان طی یک اختلاف نظر مقابل هم قرار گرفتند. طولی نکشید تا ریدن متوجه شد که این تقابل نیز از اختلالات زمانی به وجود آمده توسط کرونیکا است، موضوعی که خود کرونیکا نیز آن را تائید کرد و در واقع جزئی از نقشه‌اش بود.

زندگینامه Raiden؛ اصلی‌ترین شخصیت بازی Mortal Kombat
کرونیکا که شاهد به هم خوردن نقشه‌اش بود خودش در محل حضور پیدا کرد و لیو کانگ جوان را با خود به جزیره‌اش برد. در آن جا لیو کانگ (حال) روح لیو کانگ جوان را جذب کرد تا قدرت بیشتری به دست آورد. در نهایت لیو کانگ احیا شده برای مبارزه با ریدن آماده شد، اما ریدن به جای کشتن او خود را با لیو کانگ ادغام کرد و به این ترتیب «لیو کانگ خدای آتش» شکل گرفت. این خدای آتش با قدرت‌های جدید خود و دانش بالایی که داشت به نبرد با کرونیکا رفت. پایان داستان با توجه به نتیجه‌ی نبرد می‌تواند متغیر باشد. در صورت شکست لیو کانگ عصر جدید کرونیکا آغاز خواهد شد و در صورت پیروزی لیو، ریدن به یک فانی تبدیل می‌شود و لیو کانگ به محافظ جدید ارث‌رلم تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)