تکمیل پل آدینان در سقز 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


تکمیل پل آدینان در سقز 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز گفت: عملیات ساخت دهنه دوم پل آدینان در این شهرستان به اتمام رسیده ولی برای تکمیل، انجام مراحل ایمنی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی آن نیاز به 15 میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد.

جاده‌های ارتباطی مهمترین چالش و تهدید پیش روی توسعه کردستان است، جاده‌هایی که آرام پیچ می‌خورد و سرنشینان خودروهای بی احتیاط را به کام مرگ می‌کشاند، از مسیرهای نامناسب ارتباطی این استان می توان به جاده‌های سقز - مریوان، سقز - بانه، سقز - بوکان و سقز - سنندج اشاره کرد.

نبود زیرساخت‌های ارتباطی، جاده‌های باریک با پیچ زیاد، خودروهای بی کیفیت و عامل انسانی دست بدست هم داده‌اند تا یک جنگ خونین و اقتصادی دلخراش در جاده‌های کردستان به ویژه شهرستان سقز بین خودرو، عامل انسانی و جاده بوجود آورند. جنگی که آسیب‌های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی، اجتماعی و خسارت مالی زیاد آن قابل ارزیابی و جبران نیست.

پل آدینان در ۲۵ کیلومتری شهر سقز معبری ۶۰۰ متری است، احداث پل جدید بر روی رودخانه آدینان در مسیر سقز - سنندج که جدای از تاخیر چند ساله و تبدیل شدن محدوده پل به محلی خطرناک و حادثه آفرین، همچنان با مشکلات متعددی روبهرو است، ساخت دهنه دوم پل آدینان سال ۹۴ آغاز شد ولی در طول چهار سال گذشته با مشکل تامین اعتبار مواجه بوده است.

با احداث و بهره‌برداری از دهنه دوم این پل و بازگشایی باند دوم این مسیر ۶۰۰ متری احتمال وقوع تصادفات که بیشتر در ابتدای پل از طرف شهر صاحب (تقریبا ورودی کارخانه آسفالت شهرداری) وجود دارد، کم می‌شود، ساخت پل آدینان چند سال طول کشیده و در حال حاضر که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده هنوز از تردد وسایل نقلیه از روی آن ممانعت می‌شود.

مردم روستاهای آدینان، قیلسون، بدرآباد، عصرآباد و کهریزه نیز که در مسیر قطعه ۲ بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه قرار دارند به دلیل جلوگیری از تصادفات درخواست اجرای دوربرگردان و تسریع در اتمام ساخت پل دوم آدینان دارند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه سقز در خصوص وضعیت این پل گفت: در چند روز اخیر شاهد تصادف‌های ناگوار و دلخراشی در محدوده و روی این پل بودیم که یکی از دلایل آن بی احتیاطی رانندگان و سبقتهای غیرمجاز است و شاید با اتمام این طرح (تکمیل دهنه دوم پل) تصادفات کاهش یابد ولی باید رانندگان در این محور بیشتر مسایل راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

علی محمدیان با بیان اینکه ساخت پل ۶۰۰ متری روستایی آدینان به اتمام رسیده و فقط پلان ایمنی آن باقی مانده است، افزود: برای پلان ایمنی این پل همچون روشنایی، دوربین کنترل، گاردریل، حفاظ، نرده و علائم متعدد راهنم ایی و رانندگی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: برای تامین اعتبار پل آدینان با مسوولین کشوری و وزارت راه و شهرسازی رایزنی کرده و از طریق نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم این موضوع در دست پیگیری است ضمن اینکه همه تلاش‌مان را در راستایی تسریع و بهره‌برداری هر چه سریعتر از دهنه دوم این پل را بکار گرفته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز، خبرهای از جمله کشته شدن ۱۷ نفر در تصادفات رانندگی محدوده این پل در سال جاری را رد کرد و یادآور شد: امیدواریم با تامین اعتبار جهت ایمن سازی، پل آدینان در آینده نزدیک زیربار ترافیک برود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند