توزیع روزانه 150 مترمکعب آب شرب بین روستاییان اردستان


توزیع روزانه 150 مترمکعب آب شرب بین روستاییان اردستان

مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان گفت: روزانه 150 مترمکعب آب شرب بین روستاییان توزیع می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رضا دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شرکت آبفار بهسازی و تعویض شبکه آب و فاضلاب روستایی است که نقش مؤثری در صرفه‌جویی آب دارد. به تازگی عملیات لوله‌گذاری و تعویض انشعابات روستای کهنگ با ۵۰ مورد انشعاب انجام شده است. هدف از اجرای این طرح‌ها جلوگیری از هدر رفت آب و تأمین آب سالم و کافی برای روستاییان است.

وی افزود: با بارندگی‌هایی که از ابتدای سال جاری تاکنون داشته‌ایم، ۴ روستای شهرستان را از مدار آب‌رسانی سیار خارج کرده‌ایم. همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۳ روستا از سیستم آبرسانی سیار خارج شدند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی اردستان با بیان اینکه در حال حاضر به ۵۲ روستا در شهرستان اردستان آبرسانی سیار انجام می‌شود، گفت: همکاران ما روزانه ۱۵۰ مترمکعب آب شرب را با ۵ تانکر بین روستاییان توزیع می‌کنند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دهقانی با بیان اینکه شهرستان اردستان ۱۲ هزار مشترک روستایی دارد که بیش از ۱۳ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: شبکه آبرسانی روستایی شهرستان اردستان شامل ۴۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۳۰ کیلومتر خط انتقال است و تأمین آب مورد نیاز ۱۵۰ روستای دارای سکنه از ۵۴ حلقه چاه، چشمه، قنات و شبکه آبرسانی اصفهان به اردستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403