دو واکنش متفاوت آیت الله جنتی به گران شدن بنزین در دولت‌های احمدی نژاد و روحانی


دو واکنش متفاوت آیت الله جنتی به گران شدن بنزین در دولت‌های احمدی نژاد و روحانی

دبیر شورای نگهبان واکنش های متفاوتی به سهمیه‌بندی بنزین در دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی داشته‌ است.

به گزارش ایمنا، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین با مصوبه سران قوا همچنان با انتقاداتی همراه است. در این میان به نظر می رسد برخی اظهارنظرها بر سر اجرای این طرح مهم با نگاه های سیاسی همراه شده است. جالبتر از اظهارنظرهای ضددولتی برخی مقامات رسمی کشور است.

آیت الله جنتی، ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۵ روز بعد از سهمیه بندی بنزین در دولت روحانی در جلسه شورای نگهبان گفت: جلب نظر مردم و اقناع آن‌ها و حمایت نخبگان، مقدمه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بود که مغفول واقع شد. مسئولان می‌بایست برای چنین جراحی مهمی از مدت‌ها پیش اذهان و افکار عمومی را آماده می‌کردند و از فواید چنین طرحی همچون واریز بسته حمایتی که برای خود مردم مفید بود، سخن می‌گفتند و درمقابل به مضرات ارزانی بنزین همچون قاچاق گسترده سوخت اشاره می‌کردند که متأسفانه این اقدام به خوبی صورت نگرفت. همه آن‌هایی که اعتراض کردند و به خیابان‌ها آمدند از اشرار نبودند و دغدغه‌های مردم باید درک شود؛ اکنون هم گرانی وجود دارد و اگر بخواهد این طرح، فشار جدیدی به اقشار ضعیف وارد کند، صحیح نیست.

مرروری بر مواضع پیشین دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری،حکایت از آن دارد که او واکنش متفاوتی به سهمیه‌بندی بنزین در دولت احمدی نژاد داشته است. آیت الله جنتی، ۸ تیر ۱۳۸۶، ۳ روز بعد از سهمیه بندی بنزین در دولت احمدی‌نژاد در نماز جمعه تهران در واکنش به این طرح گفت: این کاری بود که بالاخره باید صورت می‌گرفت و به نفع همه‌ی مردم، نظام و مملکت است. مسأله‌ی سهمیه‌بندی بنزین کاری بود که سال‌ها مجلس و دولت به فکر آن بود و اقدام بسیار پسندیده‌ای هم است؛ زیرا درست نیست هرچه نفت داریم، بفروشیم، بنزین بخریم و آن را بسوزانیم و تنها هوای مملکت را فاسد کنیم. شیوه‌ی کار و اجرای این مسأله وضعیت خاص خود را دارد. البته ممکن است ابتدای کار چون تجربه‌ی اول است، تنش‌هایی به وجود بیاید؛ اما به تدریج عوارض این مسأله هم از بین می‌رود. درست نیست سرمایه‌های عظیم نفتی که برای ساختن آینده‌ی کشور است، بهای بنزین شده و دود شود و به هوا رود.

منبع: خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟