نخستین صادرات شترمرغ زنده از شازند انجام شد


نخستین صادرات شترمرغ زنده از شازند انجام شد

اراک - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی شازند گفت: نخستین‌بار در شازند زمینه صادرات شترمرغ زنده فراهم شده است و 15 قطعه جوجه به یکی از کشورهای همسایه ارسال شد.

«رضا معینی مقدم» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله صادراتی نخستین‌ تجربه صادرات واحد پرورش ۶۰۰ قطعه‌ای شترمرغ در شازند است که بستر را برای تقویت بازاریابی خارجی و صادرات این پرنده گسترد.

وی ادامه داد: این شترمرغ ها برای بازاریابی و معرفی محصولات تولیدی شهرستان شازند در بازارهای خارجی صادر شده و بر اساس برنامه‌ریزی صادرات این محصول به سایر کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شازند خاطرنشان کرد: تکیه بر صادرات در پرورش شترمرغ علاوه بر ارزآوری برای استان مرکزی و شهرستان شازند، افزایش تولید و اشتغال‌زایی را رقم می‌زند.

معینی مقدم یادآورشد: ۴۵ هزار تن بچه ماهی زنده در قالب ۹ محموله امسال با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان شازند به خارج از کشور صادر شده‌است.

وی ادامه داد: ۹۶ تن پودر گوشت نیز امسال با نظارت دامپزشکی استان مرکزی از شهرستان شازند به خارج از کشور صادر شده‌است.

رییس شبکه دامپزشکی شازند حاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۹ هزار و ۸۲۰ قطعه جوجه یک روزه و پنج میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای نیز با نظارت شبکه دامپزشکی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شده‌است.

یک مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال است.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها