رشدی 40 درصدی هر سهم بیمه سامان


رشدی 40 درصدی هر سهم بیمه سامان

بیمه سامان یکی از شرکت های بیمه گری بورسی است که در سال های اخیر تمرکز خود را بر کاهش نسبت و ضریب خسارت گذاشته و بر همین اساس توانسته عملکرد قابل قبولی را به ثبت برساند تاجای که در پایان سال 97 با رشدی 40 درصدی به هر سهم خود 315 ریال سود تخصیص دهد.

به گزارش بنکر (Banker)، بیمه سامان در هفت ماهه منتهی به 30 مهر 98 بالغ بر 6 هزار و 920 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به رقم پنج هزار و 618 میلیارد ریالی سال گذشته ، بالغ بر 25 درصد رشد را تجربه کرده است.
در مقابل خسارت بیمه سامان نصف این افزایش را تجریه کرده و تنها 11 درصد رشد داشته و از دو هزار 748 میلیارد ریال به رقم سه هزار میلیارد ریال رسیده است که نشان از کنترل نسبت های خسارت در همه رشته های بیمه گری است.
این رخداد سبب شده است که از رقم حدود 50 درصد در سال 97 به رقم 44 درصد به سال 98 برسد.
بیمه سامان در سالهای اخیر بیشترین تمرکز خود را به بیمه درمان گذاشته و بالاترین حق بیمه تولیدی را در این زمینه داشته است هرچند این رشته بیمه گری خسارت زیادی را نیز به خود اختصاص می دهد اما در کل وضعیت این شرکت را به مخاطره نیانداخته است چرا که تمرکز بعدی خود را بر بیمه عمر گذاشته که وضعیت بهتری نسبت به دیگر رشته های بیمه گری دارد.

وضعیت حق بیمه های تولیدی بیمه سامان
شرکت بورسی بیمه سامان در سال 98 بالغ بر 6 هزار و 920 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده که بیشترین سهم به بیمه عمر و زندگی با رقم دو هزار و 485 میلیارد ریال معادل 36 درصد تعلق داشته و بعد از آن بیمه درمان با مبلغ دو هزار و 278 میلیارد ریال معادل 33 درصد و در رتبه سوم بیمه شخص ثالث با رقم 498 میلیارد ریال معادل 7 درصد قرار داشته است.

وضعیت خسارت پرداختی بیمه سامان در سال 98
بیمه سامان در سال 98 حدود سه هزار و 98 میلیارد ریال خسارت بابت رشته های مختلف بیمه گری پرداخت کرده که بیشترین سم آن به بیمه درمان با رقم دو هزار و 23 میلیارد ریال معادل 65 درصد تعلق داشته و بعد از آن بیمه زندگی با رقم 542 میلیارد ریال معادل 18 درصد و سپس بیمه شخص ثالث با رقم 144 میلیارد ریال معادل 5 درصد قرار داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی