مسئولیت مهم ارتش بازدارندگی پایدار است


مسئولیت مهم ارتش بازدارندگی پایدار است

تهران- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش با بیان اینکه مسئولیت مهم ارتش ایجاد بازدارندگی پایدار است، گفت: بستر توسعه و پیشرفت کشور با امنیت پایدار فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم «علی حاجیلو» روز دوشنبه با اشاره به رزمایش اخیر نیروی زمینی که در منطقه عمومی شمال غرب و در ایواوغلی برگزار شد، اظهارداشت: همزمان با آزادسازی حصر سوسنگرد رزمایش ذوالفقار ولایت را برای افزایش توان نظامی نیروها و یگان‌های ارتش و به صورت رزم شبانه و روزانه برگزار کردیم که به اذعان داوران حاضر، رزمایش ذوالفقار ولایت ۹۸ از موفقیت‌آمیزترین رزمایش‌های سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: رزمایش امسال که با نام ذوالفقار ولایت برگزار شد تفاوت عمده‌ای با رزمایش اقتدار ولایت ۹۷ در اصفهان داشت و آن هم این بود که بخش اعظمی از رزمایش در شب برگزار شد و در این رزمایش توانستیم زمان عملیات را به یک پنجم تقلیل دهیم به طوری که مکان عملیات هم از قبل به یگان‌های عامل اعلام نشده بود و فقط چند منطقه جنگل، کوهستان و دشت برای تمرین یگان‌ها تعریف شده بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش با بیان اینکه تیپ‌های پیاده مکانیزه ما تبدیل به تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع شده‌اند، خاطرنشان کرد: با استفاده از پهپادها، جنگال‌ و به کارگیری توان مهندسی یگان‌ها توانستیم توان پشتیبانی دشمن فرضی را ببندیم، ضمن اینکه با بازنگری در ساختار یگان‌ها آن‌ها را به یگان‌ها و تیپ‌های خوداتکا تبدیل کرده ایم منظور از تیپ‌های خوداتکا این است که نیروها بدون این که پشتیبانی شوند در عملیات شرکت کردند.

حاجیلو تصریح کرد: مسئولیت مهم ارتش ایجاد بازدارندگی پایدار است چرا که معتقدیم بستر توسعه و پیشرفت کشور و نظام جمهوری اسلامی فراهم نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم امنیت پایدار را فراهم کنیم و آن هم در گرو تدبیر و آمادگی همه‌جانبه بین نیروهای نظامی و امنیتی است.

چشمان تیزبین نیروهای نظامی و امنیتی در پاسداری از مرزهای وطن شب و روز نمی‌شناسد

حاجیلو با اشاره به اتحاد ناگسستنی بین ارتش و سپاه تصریح کرد: ارتش و سپاه ید واحده نظام انقلاب اسلامی هستند و بر اساس آیات قرآن کریم «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش اضافه کرد: امام راحل با دوراندیشی و تدبیر خود در حالی که عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند ارتش را ذوالفقار ولایت نامیدند و چند روز بعد از این سخنان حکم تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند تا این دو نیرو دوشادوش هم در خدمت نظام و مردم باشند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم عزیز و ملت شریف ایران می‌دهیم که همواره چشمان بیدار و تیزبین نیروهای نظامی و امنیتی در حراست و پاسداری از کیان و مرزهای وطن و امنیت پایدار ایران اسلامی شب و روز نمی‌شناسد و همیشه برای تامین امنیت و آسایش مردم آماده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه امنیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان