کشف بیش از 2 تن سنگ معدن غیرمجاز در اسفراین


کشف بیش از 2 تن سنگ معدن غیرمجاز در اسفراین

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی اسفراین گفت: 2 تن و 195 کیلوگرم سرب و روی قاچاق برداشت شده از معدن آلبلاغ این شهرستان از یک دستگاه نیسان کشف شد.

سرهنگ جاوید مهری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزش این محموله معدنی ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: ماموران پلیس به این دستگاه خودرو نیسان، مشکوک و دستور ایست دادند اما راننده به دستور توجه نکرد که در نهایت، با شلیک ماموران مجبور به توقف شد.

فرمانده انتظامی اسفراین اظهار داشت: سنگ معدن غیرمجاز سرب و روی توقیف و راننده دستگیر شد.

برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه ای با همین نام واقع است، از ابتدای امسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تامین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد ولی اینک پس از گذشت چند ماه با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجددا افزایش یافته است.

استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، از ابتدای امسال منجر به وقوع پنج حادثه ریزش کوه شده است.

صبح امروز هم ۲ نفر در حادثه ریزش کوه در محدوده این معدن، دچار مصدومیت شده اند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

برای امدادرسانی به این حادثه دیدگان، بالگرد از شهرستان سبزوار به منطقه اعزام شد اما به علت وزش باد شدید و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، مجبور به بازگشت شد.

بر این اساس نیروهای جمعیت هلال احمر در حال رفتن به محل برای امدادرسانی هستند.

برودت هوا، شرایط آب و هوایی و سخت گذر بودن منطقه، حضور امدادگران برای امدادرسانی را با مشکل روبه رو کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا