کراش دختران و پسران چیست؟ دستگیری کراش بازان لرستانی


کراش دختران و پسران چیست؟ دستگیری کراش بازان لرستانی

کراش بازهای لرستانی دستگیر شدند. این خبری بود که چند روز پیش،‌ دادستان دادگاه عمومی و انقلاب درود اعلام کرد. او گفته بود که گردانندگان یک کانال تلگرامی غیر اخلاقی در شهرستان درود، شناسایی و دستگیر شدند.

نام این کانال تلگرامی که بابک آزادی،‌ دادستان دادگاه عمومی و انقلاب درود، آن را غیر اخلاقی نامیده بود، «کراش دورود» نام دارد و کار این کانال آن بود که دختران و پسران را به یکدیگر معرفی می کرد و همین امر باعث بروز اختلافات خانوادگی و هتک حرمت در میان خانواده های لرستانی شده بود.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب درورد اعلام کرده بود که به محض اطلاع از این موضوع، نسبت به شناسایی مجرمین به صورت کاملا محرمانه اقدام کرده و با تلاش سربازان گمنام امام زمان عج الله تعالی فرجه شریف، نسبت به شناسایی و دستگیری افراد مذکور اقدام شد.

کانال کراش دورود، یکی از صدها کانال تلگرامی کراش (crush) در فضای مجازی است که ماه به ماه بر شمار آن ها افزوده می شود و بیش تر به دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ۳۱ استان کشور اختصاص دارد. یعنی دانشجویان دختر و پسر که در یک مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند، از طریق کانال تلگرامی کراش همان دانشگاه یا موسسه آموزشی که ایجاد شده، با یکدیگر آشنا میشوند.

کراش دختران و پسران چیست؟ دستگیری کراش بازان لرستانی

داستان کراش یا عشق یک طرفه و پنهانی، بحث جالب جدیدی در عرصه سبک زندگی دیجیتالی ایرانیان است که خیلی ها درباره آن، بی اطلاع هستند. به قول کراش بازها، داستان کراش این است که پسری یا دختری از دختر یا پسری خوشش می آید اما در فضای واقعی، آن را ابراز نمی کند و از طریق کراش مجازی، به دنبال ابراز علاقه و علاقمندی به آشنایی به طرف مقابل است. معمولا کانال های تلگرامی کراش، از طریق انتشار پیام های رمانتیک پسران و دختران و درج کد به هر پیام، این گونه افراد را به یکدیگر معرفی می کردند. . .

کراش دختران و پسران چیست؟ دستگیری کراش بازان لرستانی نمونه ای از فعالیت کانال های کراش تلگرامی

اگر چه این پدیده جدیدی است و ادبیات خاصی دارد، اما قبلا نیز شاهد کانال های تلگرامی بودیم که با دریافت حق عضویت، دختران و پسران مناطق خاصی از تهران و استان ها را به یکدیگر معرفی کرده و دورهمی و مهمانی برگزار می کردند. بعضی نیز مدیریت تورهای لاکچری و VIP را انجام می دادند که البته همچنان نیز این داستان ها ادامه دارد.

برخی از اپ های انتشار دهنده رایگان آگهی نیز که این روزها، محفل میلیونی آگهی دهندگان ایرانی شده است، از فرصت دیده شدن گسترده از طریق این اپ های انتشار آگهی استفاده کرده و با آگهی هایی با مضامین: مدل قد بلند، ماسور در محل،‌ اعزام ماسور ویژه، منشی قد بلند، مدل بدون چهره، نسبت به شناسایی مشتریان خود اقدام می کنند تا پیشنهادهای ویژه و بعضا غیر اخلاقی خود را مطرح کنند.

متاسفانه، چنین آگهی هایی به صورت شگفت انگیزی در این اپ های مجوز دار انتشار آگهی، در حال افزایش است و بستر رونق چنین کسب و کارهای سیاه و غیر اخلاقی شده است که گزارش اتفاقات آن را باید در سایت پلیس فتا هر از گاهی مرور کنیم.

به هر حال، کراش ها و متقاضیان قد بلند ها و منشی مجرد و خانه های اشتراکی و ساعتی در تهران و مراکز استان ها، از یک اتفاق مهم خبر می دهد. اتفاقی که جامعه ده ها میلیون نفری از مجردان بیکار ایران، بستر گسترش آن هستند و خیلی ها این وسط، ‌‌قربانی خواهند شد. به نظر می رسد در ایران عصر ۱۴۰۰، دیوار بلند «تابو» ها باید شکسته شود و دولت و ملت باید یاد بگیرد که برای همه مسائلش، راهکارهای واقعی پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج