دروگبا: رونالدو ماشین جنگی و مسی نابغه است


دروگبا: رونالدو ماشین جنگی و مسی نابغه است

دیدیه دروگبا در کنار پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال، در کنفرانسی خصوصی تلاش کردند نقطه نظرات‌شان درباره مراسم امسال را بیان کنند. نوشته دروگبا: رونالدو ماشین جنگی و مسی نابغه است اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

دروگبا: رونالدو ماشین جنگی و مسی نابغه است

دروگبا: من مقابل مسی و رونالدو بازی کرده ام
نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۰
دروگبا: رونالدو ماشین جنگی و مسی نابغه است

دیدیه دروگبا در کنار پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال، در کنفرانسی خصوصی تلاش کردند نقطه نظرات‌شان درباره مراسم امسال را بیان کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروز مراسم توپ طلای ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و بهترین بازیکن جهان که خبرنگاران مختلف از سراسر دنیا به او رأی داده‌اند انتخاب می‌شود. البته به غیر از بهترین بازیکن مرد، بهترین بازیکن زن و برترین دروازه‌بان دنیا هم معرفی می‌شوند تا برترین بازیکن، پاداش یک سال زحمتش را بکشد. این مراسم البته یک چهره ویژه هم خواهد داشت؛ دیدیه دروگبا. مردی که سال‌ها برای خط حمله چلسی گلزنی کرد حالا در قامت مجری، عهده‌دار برگزاری مراسم است. دیدیه در کنار پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال، در کنفرانسی خصوصی تلاش کردند نقطه نظرات‌شان درباره مراسم امسال را بیان کنند. در زیر فقط سؤالاتی که از دیدیه دروگبا پرسیده شده، آمده است.

سلطه مسی و رونالدو بر توپ طلا

درباره این دو نفر، آدم کاری از دستش برنمی‌آید به غیر از اینکه به آن‌ها احترام بگذارد.. من مقابل هر دو نفرشان بازی کرده‌ام، یکی که واقعاً یک ماشین جنگی است؛ جنگجویی که خسته نمی‌شود و دیگری هم نابغه است… می‌شود هر صفتی را به او داد! (می‌خندد). این دو نفر در اوج قله فوتبال در سال‌های اخیر بوده‌اند. اتفاقاً آن‌ها کاری کرده‌اند بقیه بازیکنان دنیا هم قوی‌تر و مبارزتر شوند. اتفاقاً به همین خاطر است که توپ طلایی که مودریچ سال قبل برد، ارزش زیادی دارد.

ژرژ وه‌آ، اولین برنده غیر اروپایی توپ طلا

ژرژ وه آ را خیلی خوب به خاطر دارم. او یک اسطوره و الگو برای فوتبالی‌ها بود. من هم همه کار‌هایی که می‌کرد را انجام می‌دادم. استایل ویژه، مثمرثمر بودن و کلاس کاری اش واقعاً حیرت‌انگیز بود.

چهارمی دیدیه دروگبا در رده‌بندی توپ طلای ۲۰۰۷

خب این موضوع رؤیای هر بازیکنی است، برای من هم رؤیا بود ولی ناراحتی هم در پی داشت… البته به خودم می‌گویم که چهارم شدن هم خوب بود. وقتی نتیجه را فهمیدم در خانه خودم بود. وقتی ۴ سال قبلش در لومان یک بازیکن ذخیره بودم کمتر کسی فکر می‌کرد چهارمین بازیکن برتر دنیا شوم. به همین خاطر است که می‌گویم آن جایگاه هم بد نبود.

فرانک ریبری و سوم شدنش در فهرست توپ طلای ۲۰۱۳

فرانک را می‌شناختم. آمده بود تا در گنگان تست بدهد. آن موقع کسی قبولش نکرد. خیلی اصرار کردم که چنین بازیکنی را باید جذب کرد… می‌دانستم زحمت زیادی کشیده است. یک روز برای تعطیلات به ایبیزا رفته بودم. داشتم به خانه برمی‌گشتم که دیدم پسری لباس ورزشی پوشیده و مشغول دویدن است… فرانک بود. واقعاً زحمت می‌کشید و تلاش می‌کرد.

دوری از خانواده به عنوان یک بازیکن فوتبال

وقتی ۶ سالم بود ساحل عاج را ترک کردم. تنهایی سوار هواپیما شدم. کل مسیر را داشتم گریه می‌کردم. وقتی تمرکزت را روی هدفت گذاشته باشی، برای خودت و خانواده‌ات می‌جنگی.

انگیزه برای ایجاد اصلاحات در آفریقا

انگیزه و میلم این است که ببینم فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها ساختار و سازماندهی بسیار قدرتمندی مثل باشگاه‌های اروپایی داشته باشند. می‌شود همکاری بیشتری بین کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فیفا به وجود آورد. می‌توانیم جزئی از این تغییرات باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ساحل عاج شدن

دوست دارم درگیر کار‌های روزمره‌ای باشم که حول محور فوتبال ساحل عاج می‌چرخد. خیلی از جوانان آرزو دارند یحیی توره، ساموئل اتوئو و یا ریاض محرز آینده باشند.

تلخ‌ترین شکست دوران زندگی

چندتا شکست بد داشته‌ام. چندتا فینال را هم باخته‌ام. یکی از آن‌ها با مارسی است (فینال یوفا در سال ۲۰۰۴ مقابل والنسیا). وقتی برای باشگاه مورد علاقه‌ات بازی می‌کنی همیشه دوست داری جام ببری و جزئی از تاریخ آنجا شوی. خب، وقتی تو چنین فینال‌هایی را می‌بازی، ناراحت می‌شوی… از این گذشته دو شکست بد هم در فینال جام ملت‌های آفریقا در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۲ داشته‌ام که هضمش سخت است. در چلسی هم نیمه‌نهایی لیگ قهرمانانی که به بارسلونا باختیم سخت بود (۲۰۰۹، گلی که اندرس اینیستا زد و حرف و حدیث زیادی داشت). من آدم هیجانی هستم و خیلی راحت می‌توانم احساساتم را بروز دهم. آن بازی حس می‌کردم بی‌عدالتی رخ داده است. با این حال همه جام‌هایی که برده‌ام و البته تجربه حضور در جام‌های جهانی، کمی این احساس بد را متعادل کرده است.

المپیک مارسی

به مارسی، خیلی خیلی، احساس قوی‌ای دارم. بار‌ها سعی کردم به این تیم برگردم، متأسفانه نتوانستم. چیزی که در داستان رفتن من به چلسی ناراحت‌کننده است، این است که من را هل دادن تا از این باشگاه بروم. می‌خواستم سال‌های زیادی در مارسی بمانم.

قشنگترین گل دروگبا

انتخاب کردن از بین آن همه گلی که زده‌ام سخت است… شاید الان بتوانم بگویم گلی که با مارسی به نیوکاسل زدم (نیمه‌نهایی یوفا ۲۰۰۴). آن گل را از صبح روز بازی برایش برنامه‌ریزی کرده بودم. بعد از جلسه تمرینی سبکی که صبح داشتیم به خودم گفتم «خیلی خب، امشب این کار را انجام می‌دهم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم