دستبرد سارقان حرفه‌ای به موزه پلیس مخفی آلمان


دستبرد سارقان حرفه‌ای به موزه پلیس مخفی آلمان

پس از سرقت فوق‌حرفه‌ای از موزه جواهرات آلمان در هفته گذشته، این بار سارقان به سراغ موزه پلیس مخفی این کشور رفتند و به آنجا دستبرد زدند.

دستبرد سارقان حرفه‌ای به موزه پلیس مخفی آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات موزه «استاسی» روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند «موزه پلیس مخفی آلمان شرقی» مورد سرقت قرار گرفته است.

بنا به گفته پلیس، سارقان پنجره‌ای را در طبقه همکف ساختمان موزه شکسته و وارد شدند. سپس با «شکستن شیشه چندین ویترین، مدال‌ها و جواهرات را به سرقت برده‌اند» و با مهارت تمام بدون آنکه شناسایی شوند موفق شدند از محل بگریزند.

یورگ دریسمن، مدیر این موزه، به رسانه‌ها گفت در میان اشیاء به سرقت رفته، جوایز ارزنده از جمله مدال شایسته میهن پرستی، مدال لنین، و مدال باارزش کارل مارکس و همچنین چندین انگشتر و ساعت بود. او در ادامه تاکید کرد: «این‌ها جواهرات بزرگی نیستند، اما اینجا موزه تاریخی است و انتظار نداریم مردم برای دزدی به اینجا بیایند.»

هنوز درباره ارزش موارد به سرقت رفته و یا محل احتمالی آن‌ها اطلاعاتی منتشر نشده است. به نظر می‌رسد این روزها، فصل خوبی برای موزه‌های آلمانی نیست. درست چند روز پیش بود که سارقان فوق حرفه‌ای توانستند به موزه طاق سبز درسدن در ایالت زاکسن آلمان که به حساس‌ترین سیستم‌های امنیتی و زنگ‌های هشدار مجهز است دستبرد بزنند و دست‌کم سه مجموعه از جواهرات اوایل قرن ۱۸ را که شامل الماس و یاقوت بود به سرقت ببرند.

بنابر اعلام مقامات، ارزش تقریبی جواهراتی که این دزدان به سرقت برده‌اند علاوه بر ارزش معنوی و تاریخی آن‌ها بالغ بر یک میلیارد یورو است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد