بستری 4 هزار نفر در بیمارستان به دلیل موارد مشکوک به آنفولانزا/ پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در مراحل ابتدایی بیماری آنفولانزا


بستری 4 هزار نفر در بیمارستان به دلیل موارد مشکوک به آنفولانزا/ پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در مراحل ابتدایی بیماری آنفولانزا

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در مرحله ابتدایی بیماری آنفولانزا از مصرف آنتی بیوتیک و کورتون پرهیز کند.

بستری 4 هزار نفر در بیمارستان به دلیل موارد مشکوک به آنفولانزا/ پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در مراحل ابتدایی بیماری آنفولانزاکیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در کشور، اظهار کرد: موج شیوع بیماری آنفولانزا در کشور از چند هفته گذشته همزمان با آغاز فصل پاییز شروع شده است و افرادی مانند زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان باید بیشتر از سایرین از خود مراقبت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور بستری شده‌اند و تمام آن‌ها بیماری آنفولانزا برایشان به اثبات نرسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد: برخی از افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، علائم مشکوک به بیماری آنفولانزا در آن‌ها دیده شده است یا مبتلا به عارضه شبهه آنفولانزا هستند.

او تأکید کرد: مصرف هرگونه کورتون و آنتی بیوتیک در مراحل اولیه بروز آنفولانزا نباید انجام شود، زیرا ممکن است باعث افزایش مرگ و میر یا طولانی شدن دوره بیماری شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرد و از روبوسی و دست دادن با سایرین جدا پرهیز شود.

جهانپور افزود: اگر به عارضه آنفولانزا مبتلا شدید، سریعا به پزشک معالج مراجعه کرده که در صورت تشخیص دارو‌های آنتی ویروس باید مصرف شوند.

او گفت: از ابتدای شروع موج بروز و شیوع آنفولانزا متأسفانه ۵۶ نفر فوت کرده‌اند به همین امر به مردم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا در تشدید آنفلوانزا تاثیر گذار است؟

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت یادآوری کرد: افراد مبتلا به بیماری آنفولانزا از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز کنند و فقط دارو‌های تجویز شده به وسیله پزشک معالج خود را مصرف کنند و از خوردن مایعات در هنگام بیماری غافل نشوند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از میزان بستری افراد در بیمارستان ها با آغاز موج جدید آنفلوانزا در کشور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در